آبشارهای منحصربفرد سرزمین بهشتی گیلان

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1398/04/13

آبشارهای متعدد در این طبیعت بسیار زیبا که در شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، شفت، سیاهکل و غیره قرار دارند امکان مناسبی برای حضور مسافران و گردشگران نوروزی است.

زیباترین و هیجان انگیز ترین آبشار های ایران در گیلان قرار دارند و هرساله بویژه با شروع فصل زیبای بهار و آغاز نوروز، این جلوه های بی نظیر الهی گردشگران و مسافران را از اقصی نقاط کشور به این استان زیبایی شمالی می کشانند. در اینجا با پرطرفدارترین این سازه های طبیعی زیبا آشنا خواهیم شد.

آبشار های شگفت انگیز ماسوله

بی شک ماسوله یکی از زیباترین روستاهای کوهپایه ای در ایران است. پشت شهر زیبای ماسوله و در دل کوه آبشار زیبایی نهفته است که دیدن آن خالی از لطف نیست، مسیر زیبایی که انسان را به این آبشار می ساند بسیار زیبا ،آرام و دنج است و آرامش بی نظیری در آن موج می زند. مسیری جنگلی و باریک که درختان فندق چتری بر روی آن افراشته اند و چشمان هر انسان رنگی جزء سبز نمی بیند.

آبشار کوشم ماسوله در انتهاي دره جنگلي ماسوله و در ارتفاعات اين منطقه واقع شده و ارتفاع آن 30 متر است. مسير دسترسي به اين آبشار با شيبي ملايم و در امتداد رودخانه و در جهت مخالف جريان آب است که پس از يک ساعات کوهپيمايي و گذر از چند آبشار کوچک ديگر در انتهاي تنگه به ديواره اي سنگي برمي خوريم که آب از فراز آن به پائين فرو مي ريزد.

آبشار های تحیر بر انگیز ماسوله

آبشار لاتون (بارزاو) آستارا

آبشار لاتون با ارتفاع 105متر از لحاظ بلندی، مرتفع‌ترین آبشار گیلان و ایران به حساب می‌آید. آبشار لاتون در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه جای گرفته‌است. علاوه بر آبشار اصلی، آبشاری دیگر در ۱۰ متری آن قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سرریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و پر عرض تر است. در بالا دست آبشار بزرگ لاتون، سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری وجود دارد که از زیبایی‌های بی نظیر و منحصربه‌فرد منطقه لاتون است.

برای رسیدن به آبشار ابتدا به شهر لوندویل در مسیر جاده تالش به آستارا سپس راه فرعی در جهت جنوب پس از گذشت چند کیلومتر به روستای کوته کومه منتهی می شود. برای رسیدن به آبشار باید راه مالرویی به طول شش کیلو متر را در دل جنگل های زیبای منطقه پیمود، پیمایش این مسیر چهار ساعت به طول خواهد انجامید

آبشار لاتون (بارزاو) آستارا

آبشار حویق

آبشار زمرد حویق یکی از زیباترین پدیده هاي گردشگري و طبیعی شهرستان تالش و گیلان به شمار می رود که در تمام فصول سال گردشگران و کوهنوردانی از سایر نقاط حتی استان هاي دیگر به خود جذب می کند.

خانه هاي روستایی در اطراف راه با مردم مهمان نواز نظر هر گردشگري را به خود جذب می کند، در طول راه مسجدي وجود دارد که مسافران می توانند براي عبادت،استراحت و غیره در آنجا توقف کنند. آب این آبشار بسیار سرد و محل زیست گاه ماهی قزل آلا است، بسیاري از گردشگران با قلاب ماهی گیري و سایر وسایل صید این ماهی ها را صید و یا نیز در روز هاي گرم تابستان در آن شنا می کنند این آبشار از ییلاقات سرازیر می شود و بالاتر از این آبشار چند آبشار کوچک وجود دارد که از زیبایی بخصوصی برخوردارند.

آبشار حویق

آبشار ویسه دار

آبشار ویسه دار یکی از مکانهای دیدنی و البته ناشناخته ایران است که به گفته اهالی منطقه توسط خود گردشگران کشف و معرفی شده است و در منطقه کوهستانی شهر پره سر گیلان و در انتهای جاده ای باریک و سرسبز قرار دارد. ارتفاع آبشار 15 متر بوده و در مسیر رودخانه ای آرام و در جوار جاده ای سرسبز قرار دارد که با آرامش خود روحیه گردشگران را جلا می دهد اما صخره های سهمگین اطراف آبشار و صدای خروشان آن هیجان گردشگران ماجراجو را به اوج می رساند.

آبشار ویسه دار

آبشار میلاش

آبشار سحر انگیز میلاش زیباترین آبشار منطقه رحیم آباد است که در یک کیلومتری غرب روستای میلاش و در مسیر رودخانه میلاش قرارداشته است. روستای میلاش در ۳۰ کیلومتری بخش رحیم آباد و ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده و از روستاهای دهستان اشکور سفلی است. این آبشار به ارتفاع ۲۵ متر، عرض هشت متر و مساحت ۱۵۰ متر است، آب از شیب ۸۵ درجه به پائین بافـشار سرازیر می شود و جلوه گاه طبیعی بسیار زیبایی را ایجاد کرده است.

 آبشار میلاش

آبشار لونک سياهکل

این آبشاردوقلو در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل ۲۵ کیلومتر است. این آبشار در فصل بهارو پاییز آب فراوانی دارد. در این منطقه می توان به جنگل های طبیعی حاشیه مسیر سیاهكل به دیلمان، رودخانه بسیار زیبا اشاره کرد. در کنار اين آبشار، جاده بسيار زيباي سياهکل به ديلمان واقع شده که يکي از زيباترين مسيرهاي سياحتي ايران است. اين جاده از جنوب سياهکل بعد از گذشتن از شاليزارهاي سرسبز و زيبا و باغ هاي چاي افسون کننده و عبور از آبشار لونک به جنگل هاي سياهکل وارد مي شود.

آبشار لونک سياهکل

آبشار بابا ولی دیلمان

آبشار بابا ولی در روستای بابا ولی، و در حدود 5 کیلومتری جاده دیلمان به آسیابر، که در ساحل رودخانه پاکرود واقع شده و این آبشار فصلی است که بر اثر آب شدن و ذوب برفهای ارتفاعات اطراف آن به جریان می افتد و تصویری رویایی به همراه صدایی دل انگیز از خود ارائه می دهد. راه اصلی این ییلاق ها از شهر سیاهکل می گذرد و پس از عبور از این شهر در امتداد مسیر شم رود تا ارتفاعات کوهستانی دیلم پیش می رود. طبیعت سرسبز و زیبا و خانه های بومی لته پوش (تخته سر) با مردمی خون گرم و میمان نواز بر جاذبه های گردشگری این منطقه افزوده است.

آبشار بابا ولی دیلمان

آبشار آسیاب رود رودبار

این سازه طبیعی آبی در روستای نوده فاراب شهرستان رودبار قرار دارد. روستای نوده از توابع دهستان کلیشم در بخش عمارلو واقع شده است.

 آبشار آسیاب رود رودبار

آبشار دودوزن شفت

آبشار دودوزن در فاصله 24 كيلومتري از شفت و در منطقه خرم كش این شهرستان قرار دارد، آبشار مزبور درون جنگل بوده و از زيباترين آبشارهاي گيلان محسوب مي شود. این منطقه که در ناحیه کوهستانی سیاهمزکی قرار دارد دارای پوشش جنگلی انبوه، چشمه های آب، رودخانه پر آب و خروشان، هوای خنک در بهار وتابستان است. روستاهای این مسیر نیز آباد و پر رونق بودند در خرم و خرم کش مغازه های زیادی وجود دارد. در ایام تعطیل و آخر هفته این محور پر ازدحام می شود

آبشار دودوزن شفت

منبع: خبرگزاری مهر- باشگاه خبرنگاران جوان

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: عالی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید