دانستنی های مفید برای انتخاب هتل خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/06/27

امروزه در بیشتر نقاط دنیا، اقامتگاه‌های متنوعی برای مسافران دردسترس می باشد. از مسافرخانه‌ها، سوئیت‌ها، ویلاها و اقامتگاه های بومی گرفته تا هتل‌های پر ستاره‌ و لوکس. اگر بدنبال سفری ارزان قیمت هستید و ترجیح می‌دهید در طول سفر هم خودتان به آشپزی بپردازید، سوئیت‌ها یا ویلاهای اجاره‌ای برای شما مناسب‌ترند. اما اگر ترجیح می‌دهید بجای آشپزی به گشت‌ وگذار و خرید بپردازید و در پایان روز به استراحتگاه امن و آرام خود بازگردید اقامت در هتل‌ها بهترین گزینه برای شماست. اما شناسایی بهترین گزینه ها در انتخاب هتل، نیازمند توجه به برخی موارد است که در ادامه متن به آنها خواهیم پرداخت.


دانستنی های مفید برای انتخاب هتل خوب

_ اگر مي توانيد هتل خود را حدود دو سه ماه پيش از سفر رزرو کنيد، معمولاً تخفيف خوبي به شما تعلق خواهد گرفت و اگر هم بخواهيد آن را کنسل کنيد هزينه ي ناچيزي از پرداخت شما کسر و مابقي به شما بازگردانده مي شود. معمولاً اين کار ارزشش را دارد. از طرف ديگر هر چه به روزهاي آخر نزديک شويد علاوه بر اين که انتخاب هاي تان محدود مي شود قيمت نيز بي رحمانه بالا مي رود!

_ اگر شهر مقصد، سرويس مترو يا اتوبوس درون شهري خوبي دارد سعي کنيد هتل خود را در نزديکي ايستگاه بگيريد. حمل و نقل درون شهري خصوصاً در يک شهر غريب مي تواند معضلي باشد.

_ اگر براي مناسبتي خاص سفر مي کنيد، مثلا سفر ماه عسل يا سالگرد ازدواج، اين را به هتل بگوييد. معمولاً سعي مي کنند کارهايي خاص براي شما بکنند که از اين سفر هميشه به خوشي ياد کنيد. حتي ديده شده که اتاق نسبتاً معمولي زوج خوشبخت را به بهترين اتاق هتل ارتقاء داده اند.

_ صبحانه هتل خصوصاً اگر هتل لوکسي رزرو کرده ايد مي تواند حدود ٢٠ تا ۴٠ يورو برايتان هزينه داشته باشد. براي سفر کاري و تجاري گزينه بسيار خوبي است. اما اگر براي ديدن جاهاي ديدني رفته ايد احتمالاً ماجراجويي پيدا کردن کافه اي در شهر و خوردن صبحانه اي مخصوص آن شهر، هم خاطره بهتري برايتان مي سازد و هم ارزان تر تمام مي شود.

_ فهرست امکانات و شرايط اتاق را حتما پيش از رزرو، کامل و دقيق مطالعه کنيد. شرايط تعريف شده براي فرزند و سن و سالش و وضعيت تخت براي او، شرايط کنسل کردن رزرواسيون، ساعت Check in به هتل و ساعت Check out از هتل و هر گونه شرط و شروط ريز و درشت که دانستن آن ها مي تواند به شما کمک کند.

_ يکي از مواردي که لازم است بدان دقت کنيد آن است که آيا قيمت اعلام شده براي هتل دربرگيرنده ماليات ها و هزينه هاي جانبي نيز هست يا خير. سايت ها يا مراکز رزرواسيون گاهي از اين امر براي بهتر نشان دادن قيمت هاي خود استفاده مي کنند اما زماني که مي خواهيد هتل را رزرو کنيد ١٠ تا ٢٠ درصد هزينه ي اضافه بر روي صورتحساب خود مشاهده مي کنيد!

_ نکته ديگري که در مطالعه شرايط اتاق بايد بررسي کنيد آن است که کدام يک از امکانات هتل براي شما رايگان است و کدام يک مستوجب هزينه. مثلاً در بسياري از هتل ها استفاده از باشگاه ورزشي هتل رايگان است اما در مقابل استفاده از وسايل داخل يخچال خود اتاق هزينه در بر دارد، آن هم بسيار بالاتر از قيمت همان خوردني يا آشاميدني اگر آن را از فروشگاه بخريد! فهرست اين هزينه ها معمولاً در پايان مدت اقامت شما و در زمان تسويه حساب و ترک هتل در قالب صورتحساب در اختيار شما قرار مي گيرد و بايد آن را بپردازيد.

_ اگر سن فرزند شما بيش از ۶ سال است ديگر از نظر هتل خردسال محسوب نمي شود و بايد او را فردي بزرگسال فرض کنيد. در مورد کودکان زير ۶ سال هم شرايط هتل ها با هم فرق مي کند که بايد پيش از سفر حتماً بررسي کنيد.

_ ضمناً اگر با فرزند خود سفر مي کنيد بهتر است پيش از سفر جست و جويي بکنيد. هتل هايي هستند که از صبح تا شب کلي برنامه براي فرزندان شما دارند و تمام روز آن ها را سرگرم مي کنند.


منبع: بزنیم بیرون

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید