فرهنگ و آداب مهم اقامت در هتل ها چیست؟

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/06/15

همیشه کسانی هستند که اقامت در هتل را بهترین گزینه برای داشتن سفری آرام و لذت بخش می دانند، اما استفاده از اینگونه اقامتگاهها با توجه به تراکم اتاق ها و جمعیت زیادی که در یک مکان تقریبا عمومی تجمع کرده اند، نیازمند رعایت برخی اصول و آداب ساده اما مهم می باشد تا بتوان در کنار سایر مسافران سفری خاطره انگیز و بدون دردسر را تجربه کرد. با ما همراه شوید تا با برخی از این اصول بیشتر آشنا شویم.


رازهای داشتن  اقامت خاطره انگیز در هتل ها

- از ايجاد سروصدا و بلند کردن صداي سيستم هاي صوتي که مي تواند به نحوي آرامش و آسايش ديگران را در محيطي همگاني سلب نمايد، خودداري کنيم.

- در طول اقامت در حفظ و نگهداري تجهيزات هتل کوشا باشيم.

- به منظور حفظ نظافت کلي و توجه به بهداشت محيط، از صرف غذا در محل استراحت و اتاق خواب هتل خودداري نمائيم.

- استفاده از هواي تميز و سالم، حق کليه گردشگران مي باشد، فضا را با استعمال دخانيات آلوده نکنيم.

- از انداختن هرگونه ضايعات در سرويس هاي بهداشتي خودداري نموده و اينگونه سرويس ها را کاملا تميز نگه داريم.

- در محيط اقامت، استفاده از پوشش مناسب، احترام به خود و دیگران مي باشد.

- بهتر است از ميهمانان ويزيتورهاي خود در مکان هاي مخصوص ( لابي) هتل پذيرايي کنيم.

- هرگز غريبه‌ها را با هيچ بهانه‌اي به اتاق‌تان راه ندهيد.

- هرگز چيزهاي با ارزش را توي کيف با خودتان اين‌طرف و آن طرف نبريد، حتي اگر کيف‌تان قفل داشته باشد. همچنین اگر اسناد و مدارک مهمي همراه خودتان داريد، آن‌ها را پيش بقيه‌ي وسايل با ارزش‌تان در گاوصندوق اختصاصي قرار دهيد.

- اگر در اتاق، گاوصندوق اختصاصي وجود دارد، همه‌ي وسايل با ارزش‌تان را در آن قرار دهيد. اگر گاوصندوق الکترونيکي است، قبل از اين‌که از آن استفاده کنيد، دکمه‌ها را با يک پارچه‌ي مرطوب پاک کنيد؛ سعي کنيد هربار که سراغ گاو صندوق آمديد، اين کار را انجام دهيد. بعد از اين‌که مطمئن شديد در صندوق با کد موردنظرتان قفل شده، يک‌بار تمام دکمه‌هاي آن را فشار دهيد؛ به خاطر اين‌که جاي انگشت شما روي شماره‌هايي که وارد کرده‌ايد، مانده و حرفه‌اي‌ها بلدند چه‌طور از اين راه به کد امنيتي دست پيدا کنند.

- در اتاق حتماً بايد چشمي داشته باشد؛ در را به روي غريبه‌ها باز نکنيد، حتي اگر لباس خدمتکار پوشيده باشند؛ تنها زماني خدمتکار هتل را به داخل اتاق راه دهيد يا سرويسي را بپذيريد که خودتان درخواست کرده باشيد.

- نسبت به بسته بودن پنجره‌ها حساس باشيد؛ مخصوصاً زماني که اتاق‌هاي هتل با بالکن به هم متصل باشند؛ هرچقدر هم نسبت به امنيت هتل مطمئن باشيد، به همه‌ي مهمان‌هاي اين هتل که نمي‌توانيد اعتماد کنيد.

- اگر به همراه خانواده و با فرزندانتان سفر مي‌کنيد، سعي کنيد به آن‌ها آموزش دهيد که بايد مواظب خودشان باشند. به عنوان مثال بايد به آن‌ها بگوييد که در اتاق را روي کسي باز نکنند يا به غريبه‌ها اطلاعاتي راجع به خانواده يا وسايلشان ندهند؛ ولي حواستان هم باشد که امنيت رواني آن‌ها نيز مهم است. بچه‌ها خيلي زودتر از آدم بزرگ‌ها مي‌ترسند يا دچار استرس مي‌شوند؛ سعي کنيد هميشه موارد امنيتي را با آرامش به او يادآوري کنيد، نه اين‌که باعث ترس او و آسيب رواني اش شويد. اجازه بدهيد نسبت به جايي که قرار است اقامت داشته باشد، حس و خاطره‌ي خوبي برايش باقي بماند.

- مواظب بازي بچه‌ها در محوطه‌ي بيروني هتل يا داخل استخر باشيد؛ سعي کنيد از جلوي چشم شما خيلي دور نباشند؛ با اين که مي‌توانيد در اين زمينه‌ها روي کمک فرزند بزرگ‌تر حساب کنيد ولي يادتان نرود او نيز کم‌تجربه است و ممکن است ناخواسته باعث دردسرتان شود.


منبع: بزنیم بیرون

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید