عروس زاگرس را بشناسید

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/06/19

تنگه‌ي زينگان به‌همراه قله‌ي کوه قلاقيران، از ويژگي‌هاي بکر و دیدنی در 50 کيلومتري شهر ايلام در دل رشته‌کوه‌هاي زاگرس می باشد. براي رسيدن به اين ويژگي طبيعي که گاهي "عروس زاگرس" هم به آن گفته مي‌شود، پس از طي مسافت حدود 50 کيلومتر، بايد از روستاي صالح‌آباد گذشت؛ که به‌واسطه‌ي امامزاده‌اش، محل رجوع بسياري از مردم منطقه است.


عروس زاگرس در استان ایلام

پس از آن، حدود 5 کيلومتر جاده‌ي خاکي مهارنشده، شما را به نقطه‌اي مي‌رساند که طي مسير پس از آن، با خودروي شخصي ديگر ممکن نيست. با اين حال، جاي نگراني نيست، چون برخي افراد محلي با تراکتورهاي خود در موسم‌هاي گردشگرپذير، آن‌جا حضور دارند تا پس از گذشتن از يک سربالايي تند و نيز کرانه و بستر رودخانه، شما را به دهانه‌ي تنگه‌اي برسانند که با فرسايش مسير رود، در دل محلي مرتفع پديد آمده است؛ فرسايشي که قطعا چندهزار سال به‌طول انجاميده است.


جاذبه گردشگری تنگه‌ي زينگان و قله‌ي کوه قلاقيران

در واقع غار زينگان، يک مسير فرسايشي است که قدرت مستمر قطره‌هاي آب، در منطقه‌اي پديد آورده که به گرماي طاقت‌فرسا در فصل‌هاي گرم سال شهرت دارد؛ اما رفتن در دل تنگه، با توجه به اختلاف دمايي که گفته مي‌شود گاه تا 20 درجه سانتي‌گراد نسبت به بيرون آن مي‌رسد، لحظه‌هاي دل‌انگيزي را رقم مي‌زند؛ خصوصا که در مسير، جاهايي بايد از درون آب گذشت که قطعا راه رفتن با پاي برهنه در دل آب خنک را مي‌طلبد.


مسير دیدنی غار زينگان

اين مسير، حدود يک کيلومتر طول دارد و در جريان آن، دهليزهاي متعددي وجود دارد که قنديل‌ها و جلبک‌ها به آن رنگ و شکل خاصي داده‌اند. همچنين علاوه بر طول مسير، در انتهاي آن يا به‌عبارت دقيق‌تر، ابتداي مسير فرسايشي از بالا، آبشاري پرخروش، علاقه‌مندان پاي در راه نهاده را به‌سمت خويش فرا مي‌خواند؛ تا با خنکاي قطره‌هاي آب، خستگي ناشي از طي مسير را براي آنان جبران کرده باشد.


منبع: بزنیم بیرون

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید