کتابخانه‌ بدون کتاب در دانمارک!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/06/22

کتابخانه‌اي در دانمارک در تلاش است که به جز کتاب‌ها تجربيات افراد مختلف را در دسترسي قرار دهد و به اين شکل شرايطي براي خواندن «کتاب‌هاي انساني» را به وجود بياورد. کتاب خواندن و کسب تجربه اتفاق خوبي است، اما گاهي کتاب خواندن طولاني مي‌شود و شايد شنيدن تجربه‌ها بتواند تاثير بهتري بگذارد.


کتابخانه‌هاي انساني بدون کتاب

کتاب‌ها اين امکان را به ما مي‌دهند تا از فضاي ذهني و تجربيات نويسنده آن‌ها باخبر شويم، اما اگر اين امکان وجود داشته باشد تا به جاي خواندن نوشته‌هاي برخي افراد پاي صحبت‌هاي آن‌ها بنشينيم و درباره تجربيات‌شان بشنويم، اتفاق جالبي است. از زيبايي اين نوع از کتابخانه اين است که در هر نقطه‌اي از جهان مي‌تواند برپا شود و افرادي که در ان حضور دارند، مي‌توانند داستان‌هاي‌شان را در اختيار ديگران بگذارند.


کتابخانه‌هاي انساني جهت استفاده از تجربیات افراد مختلف

در اين کتابخانه خوانندگان در بخش عناوين مي‌توانند تجربه‌اي را که مي‌خواهند درباره آن اطلاعات کسب کنند را انتخاب و به بخشي بروند که فردي قرار است درباره موضوع صحبت کند. اين افراد که به مدت ۳۰ دقيقه صحبت مي‌کند و با عنوان «کتاب قرضي» شناخته مي‌شود، مي‌توانند هرکسي با هر شغلي باشند؛ کسي که مراسم ختم برگزار مي‌کند، سياستمدار و يا حتي يک کودک که داستان جالبي براي تعريف کردن داشته باشد.


کتابخانه‌هاي انساني با عنوان کتاب قرضي

اين کتابخانه بر اساس ايده‌اي چند جوان دانمارکي در سال ۲۰۰۷ مشغول به کار کرده، آن‌ها معتقد بودند با اين کار فرصت برقراري ارتباط به آدم‌هايي را مي‌دهند که شايد هرگز در زندگي‌شان با چنين کساني روبرو نشوند. اين کتاب‌خانه که در آن از نژادها، فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف حضور دارند، فرصتي براي گفت‌وگو وجود دارد که افراد مختلف بتوانند اعتقادات و نظريه‌هاي شخصي خودشان را به چالش بکشند.


منبع: بزنیم بیرون

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید