رهایی از دام آژانس های مسافرتی غیر مجاز!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/06/11

همواره در بین تمام کسب و کار ها، کسانی دیده می شوند که مترصد بدست آوردن فرصت هستند و از انواع شیوه های کلاهبرداری و جذب مشتری استفاده می کنند. یکی از رایج ترین شیوه های فریب مشتری چاپ گسترده تراکت های تبلیغاتی است، که البته در این میان برخی از آژانس های کاذب سعی کرده اند در رسانه های کوچک و شیک اما غیر معتبر چاپی هم برای خود جایی باز کنند.


آژانس های مسافرتی غیر مجاز

یکی از نکات جالبی که با دنبال کردن این تبلیغات می شود به آن رسید، جذابیت و امتیازات فراوانی است که صاحبان بی نام نشان این آگهی ها از آن استفاده کرده اند. البته به طور حتم تمام آژانس هایی که در اینترنت آگهی داده اند در گروه بی نام و نشان ها قرار ندارند و بسیاری از آن ها قابل اعتماد هستند.


 تبلیغات دروغین آژانس های مسافرتی

مرسوم ترین شیوه جلب مشتری در این آگهی ها، پایین بودن هزینه های برگزاری تور است. که اغلب تحت عنوان "آفر" به مشتری پیشنهاد می شود. چنین شیوه هایی در مورد تورهای خارجی که مسافر را به مقصد دیگر کشورها می برد، همواره باید با دیده تردید نگریسته شود.


آگهی های آژانس های مسافرتی

پیش از فراگیر شدن شبکه های اجتماعی، اغلب این تورها از پنل های پیام کوتاه برای خبردار کردن مشتریان خود بهره می بردند، اما امروزه کانال های تلگرامی بیشتر جای پیامک ها را گرفتند و کاربران این کانال ها به راحتی از برگزاری چنین توری با خبر می شوند در حالی که ممکن است هیچ کدام از نهاد های قانونی به درستی از اقدام این تورها با خبر نشوند.


تبلیغات آزانس های مسافرتی در کانال های تلگرام

در پیام این شرکت ها امکاناتی که برای جذب گردشگر مطرح می شود، شامل هتل های 4 تا 5 ستاره هستند. خدمات غذایی و امکانات رفاهی این تورها به طور معمول در بهترین حالت توصیف می شود. صبحانه، ناهار، استخر، گردش در شهر وامکانات گردش در شهر مقصد به همراه حضور در دیدنی ترین نقاط دیدنی کشور مقصد؛ اما با حضور در این مقاصد گردشگری به راحتی خلف وعده صورت می گیرد و رضایت بسیاری از مسافران به درستی تامین نمی شود.


خلف وعده در ارائه خدمات آژانس مسافرتی

یک مقام مسئول در خصوص اصالت قانونی بودن فعالیت یک آژانس گردشگری می گوید: جذابیت های تبلیغاتی فعالیت آژانس ها به هیچ وجه نشانه قانونی بودن فعالیت آنها نیست و به منظور بررسی چنین موضوعی صرفا باید دفاتر اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر استان تماس گرفت.


قانونی بودن فعالیت یک آژانس گردشگری

در حال حاضر سایت www.ichto.ir/agency وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین تلفن های 88934148-88934145 بهترین مرجع شناسایی آژانس های مجاز هستند. شهروندان در صورت تماس با شماره های فوق می توانند از موارد شکایت هایی که از یک آژانس شده است نیز با خبر شوند.


منبع: خبرگزاری دنیای سفر

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید