به طور کلی گردشگران زمانی که برای مقصدی هزینه کرده و بلیت یا تور خریداری می کنند درواقع تصویر و تصور خود را از مقصد خریداری کرده اند. در گردشگری واژه ای وجود دارد به نام تصویر مقصد که در توسعه گردشگری و جذب گردشگران خارجی در هر کشوری نقش بسیار مهم و حیاتی دارد.
اگر در ایران نیز در حوزه گردشگری به خوبی عمل کنیم و تصویر مثبتی از کشور بر جا بگذاریم تصاویر منفی به تدریج در بین تصاویر مثبت حذف می شوند. اما اگر تصویر مثبتی از ایران ارائه ندهیم و درباره کشور به دنیا اطلاعات مناسب ارائه نکنیم، در فضای دانش گردشگری جهان حضور نخواهیم داشت.
در دوران تحریم، برخی رسانه های بیگانه تصویر نادرست و ناامنی از ایران به دنیا ارائه دادند، اما اکنون پس از برجام این تصویر بهبود یافته و گردشگران خارجی دریافته اند کشورمان از امنیت برخوردار است. بنابراین باید تلاش کرد تصویر ایجاد شده دوباره مخدوش نشود و ایران به عنوان مقصدی ناامن در ذهن مردم دنیا نقش نبندد.
برای مثال مالزی به اندازه ای روی تصویر گردشگری خود کار کرده و تصویر امن و جذابی از خود ارائه داده که حتی سقوط هواپیما و حوادثی از این دست نیز نمی تواند تصویر آن را مخدوش کرده و موجب نوسان در صنعت گردشگری این کشور شود. بنابراین تصویر گردشگری مناسب موجب می شود حوادث ناگوار نیز بر ذهن گردشگران جهانی اثر نامطلوبی بر جا نگذاشته و گردشگران همچنان با اطمینان به این کشورها سفر کنند.