هنگام گم شدن در جنگل چه باید کرد؟

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/06/04

گم کردن مسیر در دل جنگل، تجربه‌ای نگران‌کننده و وحشتناک است. شاید فکر کنید که در عصر نوین با وجود تلفن های همراه و اینترنت، امکان گم شدن وجود ندارد اما دقیقا نکته همینجاست که در مکان های بکر و دور افتاده، معمولا دسترسی به خطوط تلفن همراه نیز قطع خواهد شد.

سالانه تعداد زیادی از افراد در کوهستان‌ها و جنگل‌ها گم می‌شوند و عملیات جست‌وجو و نجات برای یافتن آنها و به مقصد رساندن‌شان انجام می‌شود. در بیشتر موارد اگر ردپای خودتان را دنبال کنید دوباره به مسیر اصلی برخواهید گشت. اگر این کار امکان‌پذیر نبود، مراحل زیر را دنبال کنید.


گم شدن در جنگل

حفظ آرامش

ابتدایی ترین نکته در این شرایط این است که آرام بمانید. ترس، بزرگ‌ترین دشمن شما است. اگر وحشت‌زده شروع به دویدن کنید، حتی اگر کمی دور شوید باز هم جهت حرکت خود را گم خواهید کرد و این شرایط را بدتر می‌کند. سعی کنید تا به خاطر بیاورید که چطور به مکان فعلی رسیده‌اید.


حفظ آرامش هنگام گم شدن در طبیعت

استفاده از نقشه و قطب نما

اگر نقشه و قطب‌نما دارید به آن اطمینان کنید و بی‌هدف قدم نزنید. از قطب‌نما استفاده کنید تا جهات جغرافیایی را پیدا کنید. مسیری که آمده‌اید را به خاطر بیاورید. اگر آرام باشید چیزهای زیادی را به خاطر خواهید آورد. اگر در یک مسیر قرار دارید آن را ترک نکنید.


استفاده از نقشه و قطب نما برای جلوگیری از گم شدن در طبیعت

دنبال رد پاي انسان بگرديد

منظور از رد پا، هر نوع علامتي است که نشان ميدهد انساني در آن نقطه بوده، کار کرده يا حتي رد شده است. مثلا جاده، حيوانات اهلي، ساختمان، پل، کنده ي درخت، رد لاستيک، جاي آتش و …


راهکار های جلوگیری از گم شدن در طبیعت

نقطه ديدي در ارتفاع بلند پيدا کنيد

اگر درجايي قرار داريد که ديدن محيط اطرافتان خيلي سخت است، نقطه ي بلندي را پيدا کنيد که از آن بتوانيد همه جا را ببينيد. حواستان باشد طوري برويد که پرت نشويد.


 رفتن در ارتفاع برای یافتن مسیر درست در طبیعت

مسیر آب را دنبال کنيد

در نهایت رودخانه‌ها و جوی‌های آبی که در پایین دست جریان دارند را دنبال کنید. گرچه ممکن است این کار سخت باشد اما معمولا دنبال کردن مسیر آب به روستا یا جاده‌ای منتهی می‌شود.


 دنبال کردن مسیر آب برای رسیدن به آبادی در جنگل

منبع: بزنیم بیرون

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید