شهر رویایی زوریخ، آرام‌ترين و گران‌ترين شهر جهان

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/05/25

زوريخ ضمن آنکه دو سال پياپي است شهري با بهترين کيفيت زندگي در جهان شناخته مي‌شود، بتازگی نیز به عنوان گرانقيمت ترين شهر جهان شناخته شد و از جمله شهرهايي است که مردم در رفاه کامل به سر مي‌برند. به طوريکه در سطح شهر هيچ نشاني از تکدي‌گري نيست و يا حتي دست‌فروشي هم ديده نمي‌شود. این شهر مانند ديگر شهرهاي سوئيس از امنيت ويژه‌اي برخوردار است؛ به طوري که درصد جرم و جنايت در اين کشور بسيار پايين اعلام شده و يکي از امن‌ترين شهرها براي گردشگران محسوب مي‌شود.


آرام‌ترين و گران‌ترين شهر جهان، شهر زوریخ سوئیس

حمل‌ونقل عمومي به ويژه خطوط تراموا مهمترين ويژگي شهر زوريخ است که بخش زيادي از آرامش حاکم در اين شهر را سبب شده است. همه جاي شهر تحت پوشش خطوط مختلف تراموا، مترو، اتوبوس و همچنين قايق‌هاي مخصوص حمل مسافر است و در هر ايستگاه تايم ورود هر خط اعلام مي‌شود. حرکت وسايل حمل و نقل عمومي در اين کشور معروف به ساعت به قدري دقيق است که مي‌توانيد ساعت‌تان را با ورود قطار يا تراموا به ايستگاه تنظيم کنيد. تراموا و قطارهايي هم براي استفاده افراد ويلچرنشين وجود دارد که ساعات ورود آن‌ها نيز روي تابلوها با علامت ويلچر مشخص است.


خطوط تراموا، مهمترين ويژگي شهر زوريخ

با وجود آنکه براي ورود به مترو و تراموا محلي براي ارائه بليت تعبيه نشده و کسي بليت چک نمي‌کند، اما همه خود را موظف مي‌دانند از دستگاه‌هاي مکانيزه بليت خريداري کنند. تعدد وسايل حمل‌ونقل عمومي در زوريخ و خلوت بودن آنها در کنار استفاده زيادي که از دوچرخه مي‌شود باعث شده کمتر ماشين شخصي در سطح شهر ديده شود و برخلاف اکثر کلان‌شهرها، از ترافيک‌هاي آزاردهنده در سطح شهر خبري نيست.


کیفیت بالای حمل‌ونقل عمومي در شهر زوريخ

طبيعت بکر اين شهر و اطراف آن از دامنه کوه‌هاي آلپ گرفته تا درياچه زوريخ در دل شهر، از زيبايي‌هاي ديگر زوريخ محسوب مي‌شود. يکي از بزرگترين باغ وحش‌هاي دنيا نيز در زوريخ واقع شده که در مناطق شمالي اين شهر در مساحتي وسيع و طراحي ويژه با حيواناتي متعدد روزانه پذيراي شمار زيادي از گردشگران است.


طبيعت بکر و زیبای شهر زوریخ سوئیس

منبع: بزنیم بیرون

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید