بایدها و نبایدهای گردشگری در بزرگترین شهر قاره اروپا!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/05/21

بسیار مهم است قبل از مسافرت کردن به هر مقصدی در مورد آداب و رسوم محلی آن منطقه و جاذبه های گردشگری جالب آنجا تحقیق کنید. کشور روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست، در ادامه به بیان راهکارهایی برای داشتن سفری خاطره انگیز تر در شهر زیبای مسکو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


دیدنی های شهر مسکو، بزرگترین شهر قاره اروپا

در هنگام بازدید از کاخ کرملین، هیچ برنامه دیگری نریزید!

تور کاخ کرملین تمام روز شما را پر می‌کند؛ چرا که باید از شش کلیسا و موزه دیدن کنید و در فضای وسیعی هم به پیاده‌ روی بپردازید. پس سعی کنید برای کار دیگری برنامه ‌ریزی نکنید. ورود به کاخ کرملین احتمالاً یک صف طولانی خواهد داشت. هزینه ورودیه برای افراد غیر روسی کمی گران است و بلیط ‌فروش‌ها هم احتمالاً انگلیسی نمی‌دانند و بنابراین ممکن است کمی کلافه ‌کننده باشد. پس یک نفس عمیق بکشید.


 بازدید از کاخ کرملین در مسکو

وقت‌تان را زیاد در میدان سرخ صرف نکنید!

این میدان مرکز و نماد مسکو است. گنبدهای کلیسای سن باسیل (St. Basil) و دیوارهای عظیم کاخ کرملین، واقعاً ارزش دیدن را دارند. اما تمام زمان خود را در آنجا صرف نکنید. بهتر است بدانید فضای میدان سرخ که مملو است از گردشگران و دست فروشان تنها نماد مسکو نیست. در عوض به گردش در کیتای گورود (Kitai Gorod) و دانشگاه ایالتی مسکو بپردازید ناحیه کیتای گورود از لحاظ زیبایی معماری، همتای میدان سرخ است با این تفاوت که جمعیت زیادی در آن حضور ندارند.


بازدید از میدان سرخ روسیه

از موزه پوشکین دیدن نکنید!

درست مانند موزه لوور، می‌توانید روزها در تالارهای موزه پوشکین وقت بگذرانید و تنها به کلیات بسنده نمایید. جمعیت موجود در این موزه، حواس شما را هم پرت می‌کنند. در عوض سراغ گالری ترتیاکوف (Tretyakov) یا یک خانه ادبی بروید کلکسیون موجود در گالری ترتیاکوف، شامل آثار هنرمندان روسی است و با قدم زدن در میان موزه، می‌توانید از سه قرن تاریخ هنر روسیه دیدن کنید. هزینه ورودیه به هر دو موزه، ۱۰۰ روبل یا ۳ دلار است. هر دوی آنها موزه‌های کوچکی هستند و در عرض چند ساعت می‌توان از آنها بازدید کرد.


بازدید از  موزه پوشکین مسکو

رانندگی نکنید!

اجاره کردن اتومبیل در شهر پر ترافیک مسکو بسیار سخت و پرهزینه است و این احتمال وجود دارد که پلیس جلوی شما را بگیرد و از شما رشوه درخواست کند. در عوض… از مترو استفاده کنید. مسکو دارای یکی از بزرگ ترین سیستم‌ های مترو در جهان است. هر گوشه از شهر به یکی از ۱۸۲ ایستگاه متروی آن منتهی می‌شود و در هر کدام از آنها هم آثار هنری دیده می‌شود. طاق‌های کلیسا مانند در ایستگاه کومزومولسکایا (Komsomolskaya) بسیار زیبا هستند.


رانندگی در شهر پر ترافیک مسکو

در رستوران‌هایی با پیش ‌خدمت‌های لباس سنتی غذا نخورید!

رستوران‌هایی همچون تالاس نوبلا کورچاما (Taras Bulba Korchma)، بسیار گران ‌قیمت هستند و پیش ‌خدمت‌ها لباس‌هایی رنگی و سنتی بر تن دارند. اما تجربه غذا خوردن در این رستوران‌ها، اصلاً حال و هوای غذاهای سنتی مسکو را ندارد. در عوض… در استولووایا غذا بخورید. این کافه رستوران، از یادگارهای محبوب زمان شوروی سابق است و غذای تازه در آن آماده می‌شود. گزینه‌های ناهار عبارتند از سوپ، کتلت یا ماهی، سیب‌زمینی و آبمیوه. همگی اینها غذاهای روزانه روسیه بوده و ارزان ‌قیمت می‌باشند. برای صرف یک دسر عصرانه هم، به دنبال دکه‌هایی بگردید که بلینی (blini) سرو می‌کنند. بلینی پنکیک نازکی است که داخل آن ماهی و شکلات است.


رستوران‌های گران قیمت مسکو، پیش ‌خدمت‌هایی لباس سنتی

سوغاتی‌های معمول را نخرید!

وقتی که در خیابان‌های مرکزی مسکو قدم می‌زنید، دست فروش‌های خیابانی به شما اصرار می‌کنند که از آنها یک عروسک معمولی بخرید. در عوض… یک شیء آنتیک منحصربه فرد بخرید. یک فکر بکر برای خریدن هدیه، خریدن لوازم آنتیک از بازارهای محلی همچون بازار پارک اسماعیلوفسکایا (Izmailovskaya) است. می‌توانید به قسمت پشتی این بازار و جایی که هنرمندان به عرضه آثار خود می‌پردازند، بروید و سوغاتی موردنظرتان را خریداری نمایید.


سوغاتی‌های روسیه

کور رنگ نشوید!

در مسکو هرجا را که نگاه کنید، رنگ سیمان خاکستری می‌بینید. اگر چند روز در مناطق مسکونی مسکو پیاده‌ روی کنید، ممکن است با خودتان فکر کنید که کور رنگ شده‌اید! در عوض از پارک‌های رنگارنگ مسکو دیدن کنید. دو پارک بسیار زیبا عبارتند از کولومنسکایا (Kolomenskaya) و تزاریتسینو (Tsaritsino). هر دوی این پارک‌ها، امارت‌های تزاری بوده‌اند و دارای کلیساها و کاخ‌های قدیمی می‌باشند. آنها به ویژه در طی فصل بهار بسیار رنگارنگ هستند.


مناطق مسکونی با نمای رنگ سیمان خاکستری در روسیه

منبع: الی گشت - ویکی پدیا

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید