تهران قدیم؛ شهر شیشه جدید

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/04/07

محمد انشایی، معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه صنعت شیشه‌گری یکی از صنایع دستی‌ بومی تهران به شمار می‌آید، اظهار داشت: از ۵ یا ۶ ماه قبل کلید معرفی شهر تهران به عنوان شهر شیشه را زده‌ایم و درصدد به انجام رساندن این کار هستیم.


معرفی تهران بعنوان شهر شیشه

وی افزود: طرح معرفی شهر تهران به عنوان شهر شیشه، هم‌اکنون در مرحله اقدامات اولیه برای ثبت ملی قرار گرفته است. ما بعد از ثبت ملی شهر تهران به عنوان شهر شیشه، به سراغ ثبت جهانی این شهر خواهیم رفت. وی همچنین با بیان این امر که صنعت شیشه‌گری استان تهران تا چند ماه قبل متمرکز نبوده، گفت: هم‌اکنون کارگاه‌های فعال این عرصه متمرکز شده‌اند و از مهمترین مشکلاتشان می‌توان به مبالغ بالای گازی که برایشان می‌آید، اشاره کرد.


جاذبه های گردشگری شهر تهران، صنایع دستی بومی

انشایی ادامه داد: امروزه شیشه‌های سنتی، زیورآلات سنتی، منبت، معرق، گلیم و چرم به عنوان صنایع دستی بومی استان تهران شناخته می‌شوند و ۱۴ هزار صنعتگر در ۱۰۰۰ کارگاه صنایع دستی این استان فعالیت می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تولیدات صنایع دستی استان تهران وضعیت خوبی دارند.


افزایش تولیدات صنایع دستی استان تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید