هزاران تن برف اشترانکوه در تونل برفی ازنا

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/05/02

با مروری بر جاذبه‌های گردشگری استان لرستان و شهرستان ازنا متوجه تونلی می‌شویم که به دست طبیعت ساخته شده و در مرکز توجه گردشگران تابستانی قرار گرفته است. تونل برفی ازنا حاصل تلاش طبیعت برای خلق یک اثر هنری گوش‌نواز بوده و از جاذبه‌های گردشگری استان لرستان به حساب می‌آید.


تونل برفی ازنا در لرستان

این تونل طبیعی که با عنوان تونل برفی ازنا شناخته شده، در نتیجه انباشت هزاران تن برف در طول سال‌های متمادی در اشترانکوه شکل گرفته و طولی بالغ بر ۸۰۰ متر و ارتفاعی برابر با 2/5 تا ۳ متر دارد. این راهروی برفی حاصل آب شدن برف‌های اشترانکوه بوده و در زمانی که به آن می‌رسیم، متوجه صدای گوش‌نواز حاصل شده از آب شدن برف‌ها خواهیم شد.


راهروی خنک و برفی ازنا

شایان ذکر است؛ اگرچه در سال‌های اخیر احتمال ریزش این تونل برفی وجود داشت، اما اکثر گردشگران از داخل آن بازدید می‌کردند. یادآور می‌شود؛ تونل برفی ازنا در منطقه کمندان شهرستان ازنا واقع شده و برای رسیدن به آن باید تا روستای کمندان با ماشین برویم و پس از آن به مدت دو ساعت پیاده‌روی کنیم تا به دامنه اشترانکوه برسیم. خاطرنشان می‌شود تونل برفی ازنا در ۹ تیر ماه سال جاری به دلیل گرمای هوا ریزش کرد.


منظره دیدنی هزاران تن برف در اشترانکوه

منبع: تسنیم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید