تنها نیمی از ایرانی ها تجربه شیرین سفر را می چشند!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/04/18

به گزارش ایرنا، سید حسن پیمان روز یکشنبه در آئین گشایش همایش آموزشی طرح آمارگیری از گردشگران ملی در تبریز گفت: 13 درصد سفرهای ثبت شده ملی مختص گیلان، 11 درصد مازندران و 9 درصد به مقصد خراسان رضوی است. وی همچنین گفت: صنعت گردشگری 16 درصد جمعیت جهان را با یک میلیارد و 200 میلیون دلار شامل می‌شود که معادل 7 درصد ارزش صادرات و 7 درصد واردات جهان است.


نیمی از ایرانی ها سفر می کنند

پیمان افزود: از هر گردشگر 1200 دلار معادل 30 بشکه نفت دریافتی داریم و هدف گذاری کشور افزایش تعداد 5 میلیون نفر گردشگر به 25 میلیون نفر است. وی خاطرنشان کرد: این آمار‌ها اهمیت موضوع گردشگری را نشان می‌دهد در حالی که ما هنوز نظام تصمیم سازی گردشگری نداریم.

طرح آمارگیری از گردشگران ملی برای اولین بار در سال 87 توسط مرکز آمار ایران اجرا شد. این طرح شامل دو مرحله است که در دو فصل تابستان و پاییز اجرا می شود. هدف از این طرح جمع آوری آمار و اطلاعات فعالیت های گردشگری خانوار از جمله تعداد سفر، محل اقامت، نوع وسیله نقلیه، هزینه‌های سفر، ویژگی‌های اجتماعی اعضای خانواده مانند جنس، سواد، سن و وضعیت اشتغال گردشگران به منظور تهیه آمارهای گردشگری و برنامه ریزی برای توسعه صنعت گردشگری کشور است.


منبع: ایرنا

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید