سفر کردن در سال ۲۰۵۰ چگونه است!؟

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/04/22

گروهی از کارشناسان در یک طرح واقعی در حال بررسی امکان ساخت یک آسانسور فضایی برای حمل و نقل انسان‌ها به فضا تا سال ۲۰۵۰ هستند. مقامات شرکت اوبایاشی کشور ژاپن امیدوار هستند با تکمیل پژوهش‌ها و ساخت تجهیزات مورد نیاز بتوانند آسانسور فضایی را در سال ۲۰۵۰ راه اندازی کنند. هم راستا با پیشرفت‌های علمی جهان در آینده‌ای نه چندان دور نسل جدیدی از وسایل حمل و نقل به وجود می‌آید و مسافرت انسان‌ها در سراسر کره زمین و حتی سفر به ماورای زمین تغییرات باورنکردنی می‌کند.


شیوه نوین سفر کردن در سال ۲۰۵۰

کارشناسان اعتقاد دارند در آینده سفرهای انسان بسیار شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی است که امروزه بر پرده سینما‌ها به نمایش درمی آیند.علاوه بر ساخت هواپیماهای باسرعت بسیار بالا و تجهیزات فوق پیشرفته از جمله پنجره‌های پانوراما و تونل‌های سریع السیر برای انتقال ماشین ها، یکی دیگر ازوسایلی که در سالهای نه چندان دور به کمک انسان‌ها برای حمل و نقل می‌آید روبات‌ها هستند.


هواپیماهای آینده باسرعت بسیار بالا

محققان امکان رفتن به سر کار و یا مسافرت و مهمانی را در سال ۲۰۵۰ با استفاده از خودروی پرنده کاری غیر ممکن نمی‌دانند. بویژه که شرکت هواپیمایی ایرباس اکنون در حال طراحی نخستین ماشین پرنده و نمایش نمونه‌های اولیه آن است.


سفر کردن با خودروی پرنده در آینده

الیون ماسک رئیس شرکت SpaceX و کارخانه تسلا موتورز نیز در حال طراحی یک تونل با استفاده خاصیت الکترومغناطیس است که بتواند به جابه جایی انسان‌ها و حتی خودرو‌ها با سرعت بسیاربالا بپردازد. این تونل نسل جدید مونوریل است و علاوه بر سرعت در جابه جایی مسافران می‌تواند از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری کند.


استفاده از تونل با خاصیت الکترومغناطیس برای سفر در آینده

کارشناسان در خصوص صنعت حمل ونقل ریلی نیز در تلاش هستند تا قطارهایی تولید کنندکه بتواند با سرعت مافوق صوت حرکت کند و سرعتی معادل ۱۱۰۰ کیلومتر برساعت داشته باشد. با وجود منحصربفرد بودن استفاده از این وسایل برای انتقال مسافران، اما به واقعیت پیوستن آن‌ها نیازمند انجام سرمایه گذاری‌های کلان و نیز پیشرفت فناوری‌ها است.


قطارهای با سرعت مافوق صوت برای انتقال مسافران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید