معرفی طبیعت کوهستانی پلور در استان مازندران

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1398/06/18

روستای کوهستانی پلور و طبیعت پنهانش نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند در این گزارش با پلور که نزدیک تهران است اما فرزند مازندران نام گرفته بیشتر آشنا خواهیم شد.

پلور منطقه‌ای کوهستانی که دارای تابستانی بهاری بهشتی است. از آنجا که روستای پلور در بالای ارتفاع 2300 متر قرار دارد، هوای خنک و دسترسی نه چندان آسان آن باعث زیبایی های بکر و دست نخورده طبیعت آن شده است.

در حدود فروردین ماه برفها آب میشوند و تدریجا گل‌های وحشی رویش می کنند. در اردیبشت ماه همه جا گل‌های زرد همه جا دیده میشوند و درختان شکوفه می کنند. در اواخر خرداد و اوایل تیر شقایق‌ها شکفته می‌شوند.

طبیعت کوهستانی پلور

صدای ریزش آب از بالای آبشار 50 متری شاهاندشت در دل روستایی به همین نام 65 کیلومتر مانده به آمل، توجه مسافران را به خود جلب می‌کند.

قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن یا قلعه فرشته که از بزرگ‌ترین قلاع کوهستانی البرز به شمار می رود، در کنار آبشار شاهاندشت قد برافراشته و سال 1005 هجری به دستور شاه عباس صفوی فتح شده، استحکامش را مدیون سنگ و ساروج و مخلوطی از شیر، تخم مرغ و نوعی خاک خاص است.

طبیعت کوهستانی پلور

دریاچه امامزاده علی(ع) در نزدیکی آب اسک در جاده هراز است، این دریاچه حدود 80 کیلومتر با تهران فاصله دارد، وقتی به پلور رفتید، بازدید از این گزینه را فراموش نکنید. هم به تماشای ماهی‌ها بنشینید، هم کف دریاچه را که پر از گیاهان خاص دریایی است، نظاره‌گر باشید.

طبیعت کوهستانی پلور

بلندترین قله ایران در همسایگی پلور است. دماوند، کوهی که سر از افسانه‌های اساطیری و دیوان شعرا در آورده در دوران چهارم زمین شناسی موسوم به دوران هولوسین تشکیل شده، از این نظر جوان محسوب می شود و از 38500 سال پیش که فوران کرد، تا امروز خفته است.

طبیعت کوهستانی پلور

منبع: آریانا سیر دالاهو

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید