ارزش «پاسپورت ایرانی» در رتبه بندی جهانی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/04/20

اتباع ایرانی درحال حاضر به کشورهای ارمنستان، اکوادور، گرجستان، هائیتی، میکرونزی، نیکاراگوئه، ترکیه و ونزوئلا بدون داشتن ویزا می‌توانند سفر کنند و برای سفر به کشورهای بولیوی، کامبوج، کیپ‌ورد، کومور، ساحل عاج، جیبوتی، دومینیکا، گینه بیسائو، کنیا، لائوس، لبنان، ماکائو، ماداگاسکار، مالزی، مالدیو، موریتانی، موزامبیک، نپال، پالائو، ساموآ، سیشل، سریلانکا، تاجیکستان، تانزانیا، تیمور-لسته، توگو، تووالو، اوگاندا، زیمبابوه باید ویزای هنگام ورود یا الکترونیکی و یا جواز الکترونیکی سفر دریافت کنند.


اعتبار سنجی پاسپورت ایرانی در جهان

در آخرین رتبه‌بندی جهانی، ارزش و قدرت پاسپورت ایران همراه با کشورهای بنگلادش، نپال، لیبی، یمن و سودان در رتبه ۸۸ قرار گرفته است، شهروندان ایرانی به ۳۷ کشور دسترسی آسان‌تری دارند.

در سیاست جذب گردشگر به ایران، تسهیل صدور روادید یک اصل اساسی به شمار می‌آید که تا کنون هم‌راستا با آن عمل شده است. صدور ویزای فرودگاهی با سه ماه اعتبار و راه‌اندازی ویزای الکترونیک از جمله اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران بود تا ویزا به عنوان عامل بازدارنده‌ی سفر به ایران محسوب نشود.

سیاست و اهداف تسهیل ویزا از لغو روادید کاملا مجزا است و روی همان تعاریف برای تسهیل سفر شهروندان سایر کشورها به ایران اقدام شده است، قطعا وزارت خارجه برای حفظ شأن و جایگاه شهروندان ایرانی همچنان گذشته، تلاش می‌کند.


منبع: فارس نیوز

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید