بزرگترین کتابفروشی جهان در تهران!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/04/20

در حال حاضر بزرگترین کتاب فروشی جهان شعبه اصلی فروشگاه بارنز و نوبل در نیویورک با مساحت 14300 مترمربع است و بعد از آن به ترتیب کتابفروشی پاول در پورتلند آمریکا با مساحت 6300 مترمربع و کتابفروشی استرند با مساحت 5 هزار مترمربع در نیویورک قرار دارند. جالب این است که کتابفروشی باغ کتاب تهران با 25 هزار مترمربع مساحت با مجموع مساحت کتابفروشی‌های اول، دوم و سوم جهان برابری می‌کند و به عبارتی، وسعت باغ کتاب تهران معادل مساحت مجموع سه کتابفروشی بزرگترین جهان است.


وسیع ترین باغ کتاب جهان در تهران

باغ کتاب تهران با مساحت حدود 70 هزار مترمربع در شمال اراضی عباس آباد و در حاشیه بزرگراه حقانی قرار دارد. بزرگترین کتابفروشی جهان در دو بخش کودک و بزرگسال با 25 هزار مترمربع زیربنا در باغ کتاب تهران قرار دارد که 400 هزار عنوان کتاب در آن عرضه شده است.

پردیس بزرگ علمی کودک و نوجوان با وسعت 12 هزار مترمربع به عنوان یک شهربازی علمی دو بخش کودک و نوجوان در باغ کتاب تهران واقع شده است. همچنین بزرگترین گالری هنری کشور با مساحت 1700 متر مربع به عنوان فضایی برای عرضه آثار هنری از جمله نقاشی و هنرهای تجسمی در باغ کتاب تهران در نظر گرفته شده است.


باغ کتاب تهران با مساحتی معادل 3 ابرکتابفروشی دنیا

همه این فضاهای فاخر در دل باغی بزرگ و در میان فضای سبز اراضی عباس آباد پیش بینی شده و مراجعه کنندگان با قدم زدن در این فضاهای مفرح و جذاب می‌توانند از مکان‌های مذکور دیدن کنند. این باغ در مجاورت فرهنگستان زبان و ادب فارسی، کتابخانه ملی ایران و باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته و یک مجموعه عظیم فرهنگی را شکل داده است.

یکی از متفاوت ترین بخش‌های باغ کتاب تهران، باشگاه رباتیک است که اعضای این باشگاه می‌توانند دوره‌های تخصصی هوش مصنوعی آن بگذرانند و اطلاعات خودرا با سایر اعضا در این باشگاه و باشگاه‌های مشابه در اقصی نقاط جهان به اشتراک بگذارند.


بزرگترین کتابفروشی جهان در پایتخت ایران

باغ کتاب تهران در 4 بلوک اصلی طراحی و تفکیک شده است. بلوک A شامل فروشگاه دائمی و موضوعی کتاب است، بلوک B مشتمل بر گذر فرهنگ است که ورودی‌های اصلی، دالان شگفت انگیز و انبار در آن قرار دارد، بلوک C شامل آمفی تئاتر روباز، آمفی تئاتر اصلی، نگارخانه و فروشگاه محصولات فرهنگی است و بلوک D نیز مشتمل بر نمایشگاه تخصصی، سالن کودک و نوجوان و کارگاه‌های کودکان و نوجوانان است. علاوه بر 4 بلوک اصلی باغ کتاب تهران، این پردیس فرهنگی شامل استریو، بلوار، نمازخانه، رستوران و دریاچه است.

باغ کتاب تهران از 10 صبح تا 10 شب باز است و علاقه مندان می‌توانند با استفاده از خط یک مترو به ایستگاه متروی حقانی آمده و از آنجا با خودروهایی که در نظر گرفته شده به باغ کتاب تهران منتقل شوند.


منبع: تسنیم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: عالی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید