شهری جادویی ملقب به ونیز اقیانوس آرام

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/08/23

شهری عجیب در نواحی دوردست اقیانوس آرام در اکوادور قرار دارد. ویرانه های باشکوه شهر مادول بر روی تالابی در سمت شرقی جزیره پوناپی آنقدر معماری عجیبی دارد که همه باستان شناسان را به فکر فرو برده که شهر چگونه با تکنولوژی ساده آن زمان ساخته شده است. این شهر جذاب از 92 جزیره مصنوعی کوچک تشکیل شده که بر روی صخره های مرجانی ساخته شده اند. همه این صخره های مرجانی توسط شبکه ای از کانال ها به هم مرتبط هستند برای همین به ونیز اقیانوس آرام معروف شده اند.


شهری جادویی ملقب به ونیز اقیانوس آرام

این که این شهر به چه شکلی به وجود آمده و چه هدفی پشت ساخته شدنش وجود داشته باعث شده تا خیلی ها آن را به ارواح و موجودات ماورائی ارواح و موجودات ماورائی ربط بدهند. و حالا که پای روح و ارواح وسط آمده از طرفی شهر برای ماجراجویان هیجان انگیز شده و از طرفی هم برای گردشگران عادی به شدت جای ترسناکی شده است برای همین با اینکه این شهر در لیست میراث جهانی قرار دارد و در دنیا معروف شده اما خیلی ها از ترس جرات نمی کنند به بازدید از آن بروند.


شهر ترسناک و دیدنی مادول در اکوادور

ساختمان های این شهر از شاهکارهای مهندسی هستند و مشخص نیست با امکانات آن زمان چگونه ساخته شده اند. اگر بخواهیم قدمت این ساختمان ها را حدس بزنیم باید از قدمت کربن آن ها کمک بگیریم؛ با توجه به قدمت کربن می توان این طور نتیجه گرفت که این بناها حدود 900 سال پیش ساخته شده اما قدمت خود جزیره های کوچک حتی بیشتر از این حرف هاست و احتمالا به قرن های 8 و 9 میلادی برمی گردند. به علاوه نکته حتی عجیب تر این است که بعد از اینکه این سنگ ها با موفقیت جابجا شدند چگونه تا ارتفاع 16 متری بالا رفته اند. ساخت این شهر آنقدر عجیب است که تلاشی که برای ساخت این سازه ها به کار رفته را حتی می توان با اهرام معروف مصر مقایسه کرد.


شاهکارهای مهندسی باستان در شهر مادول اکوادور

منبع: باشگاه خبرنگاران

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید