پرندگان مهاجر در دائمی ترین تالاب زیبای قم

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/09/04

مطمئنا شما هم با شنیدن اسم قم به یاد کویر خشک می افتید اما اگر چنین تصوری از قم دارید اشتباه می کنید. استان قم یکی از تالابی ترین استان های کشور است که دارای ظرفیت های عظیم زیست محیطی می باشد. هر ساله پرندگان مهاجر زیادی به سوی این تالاب ها مهاجرت می کنند تا مناظر دیدنی وصف ناپذیری خلق کنند.


تالاب بهشت معصومه قم

تپه های ماهوری اطراف تالاب به علاقه مندان این امکان را می دهد تا به تالاب نزدیک تر شوند و انواع پرنده های مهاجر (مرغابی، آبچلیک ها، کاکایی و حواصیل و دم جنبانک) را که در تالاب های شمالی در آبگیر معصومه استراحت می کنند را از نزدیک ببینند. بنابراین گردشگران می توانند در یک اکوسیستم کویری به راحتی از فاصله نزدیک پرندگان را ببینند.


تپه های ماهوری اطراف تالاب دائمی شهر قم

تالاب بهشت معصومه قم یکی از تالاب های زیبای استان قم و از جاذبه های طبیعی و گردشگری شمال شهر قم می باشد. این تالاب دیدنی در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب تالاب حوض سلطان در ۳ کیلومتری حاشیه شرقی اتوبان قم تهران قرار گرفته است که وسعت آن به پنچ هکتار می رسد. این تالاب در واقع مجموعه چشمه های کویری است که آب این چشمه ها به هم می پیوندند و آبگیر های دائمی را ایجاد می کنند.


دائمی ترین تالاب زیبای شهر قم

این تالاب فرصت مناسبی برای کسانی که به پرنده نگری علاقه دارند فراهم میکند. گونه های گیاهی تالاب شامل فیتوپلانکتون ها و جلبک های بنتیک، گیاهان نی، بن در آب و گراسس هاست. همچنین گونه های جانوری شامل آبزیان آرتمیا و ماهیان، انواع پرندگان مهاجر (مرغابی، غاز، انواع آبچیلک ها، کاکایی، حواصیل، خروس کلی)، کنار آبزی (دم جنبانک)، بومی (چکاوک کاکلی)، شکاری (سنقر تالابی، کرکس، عقاب دشتی و کلاغ) و پستاندارانی مانند شغال، کفتار و انواع گله های گوسفندی و شتر است. در این تالاب، ماهی ها به صورت دائمی زندگی می کنند.


پرنده نگری در تالاب بهشت معصومه شهر قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید