6 مکان ممنوعه در جهان برای مسافرت!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/09/07

نقاطی خاص و عجیب در این جهان وجود دارند که به دلایل مختلف جزء مکان‌های ممنوعه محسوب می شوند و از بازدید گردشگران در این اماکن جلوگیری می شود. در ادامه این گزارش جذاب با ما همراه باشید تا با 6 مورد از این مناطق ممنوعه بیشتر آشنا شویم.


اماکن ممنوعه کره زمین بر روی گردشگران

جزیره مارها در برزیل

جزیره کوچکی که در اقیانوس اطلس و در 93 مایلی شهر سائو پائولو در کشور برزیل واقع شده، محل زندگی بیش از 4 هزار مار سمی خطرناک است. خطر این مارهای سمی آنچنان زیاد است که دولت برزیل بازدید از این جزیره را ممنوع کرده است. شایان ذکر است که گاهی دانشمندان برای انجام تحقیقات به این جزیره می روند؛ اما هیچ انسان یا موجود پستانداری در این جزیره یافت نمی شود.


اماکن ممنوعه کره زمین بر روی گردشگران، جزیره مارها در برزیل

آرشیو محرمانه واتیکان

مجموعه ای از هزاران سند مهم تاریخی در قفسه‌های این مکان دیدنی قرار دارند. در این مکان، نامه های تاریخی و مهمی که بین سران و شخصیت های مشهور جهان از جمله موتسارت، ملکه الیزابت اول و آدولف هیتلر، رهبر نازی آلمان‌ها– مبادله شده است، نیز نگهداری می شود.


اماکن ممنوعه کره زمین بر روی گردشگران، آرشیو محرمانه واتیکان

مجموعه غارهای «لاسکو» در جنوب غربی فرانسه

این مکان پس از پایان جنگ جهانی دوم به یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شد. روزانه یکهزار گردشگر از این مکان بازدید می کردند. با وجود این، یونسکو سال 1963 میلادی این مکان را به روی گردشگران بست؛ زیرا، تنفس و تعریق بازدیدکنندگان و همچنین نورهای مصنوعی و گردش هوا باعث تخریب این آثار تاریخی ارزشمند و منحصربه‌فرد می شد. مجموعه غارهای لاسکو بزرگترین نقاشی‌های ماقبل تاریخ (غارنگاره‌ها) جهان را در خود جای داده اند.


اماکن ممنوعه کره زمین بر روی گردشگران، غارهای باستانی لاسکو در فرانسه

معبد «ایسه» در ژاپن

این معبد به «آماتراسو» (الهه خورشید)، یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها در ژاپن به شمار می رود. تنها موبد اصلی معبد که از خاندان سلطنتی ژاپن است می تواند وارد آن شود. در حال حاضر، «سایکو کوردا»، دختر امپراتور آکیویتو، عهده‌دار سرپرستی این مجموعه مذهبی است.


اماکن ممنوعه کره زمین بر روی گردشگران، معبد مقدس «ایسه» در ژاپن

شهر میجغوری در روسیه

این شهرِ به اصطلاح فنی «بسته» که در جمهوری باشیرقان قرار دارد، به عنوان یک پناهگاه در برابر حمله احتمالی اتمی است و می تواند حدود 17 هزار نفر را در خود جای دهد. این شهر در جنوب رشته‌ کوه‌های اورال قرار دارد و گفته می‌شود اطراف آن سنسور‌های تشخیص حمله اتمی وجود دارد. گزارش ها حاکی از آن است که این مکان محل استقرار گردانی از نظامیان روس و در واقع یک پایگاه سری برای موشک‌های هسته‌ای است.


اماکن ممنوعه کره زمین بر روی گردشگران، شهر ترسناک میجغوری در روسیه

خزانه جهانی «بذر سوالبارد» در نروژ

این انبار که به «خزانه بذر روز قیامت» مشهور است، سال 2008 میلادی در جزیره‌ای دور افتاده در مجمع الجزایر سوالبارد نروژ در 100 کیلومتری قطب شمال، گشایش یافت. این انبار محل ذخیره هزاران گونه از دانه های کشاورزی است تا در صورت وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی و گرم شدن کره زمین تضمینی برای بقای انواع گوناگون گیاهان باشد. شرایط دمای زیر صفر درجه این انبار یخی که در انتهای یک تونل یخی و در عمق 410 فوتی (125 متری) زمین حفر شده است، امکان بقای برخی از محصولات کشاورزی نظیر گندم را تا 1700 سال آینده تضمین می کند.


اماکن ممنوعه کره زمین بر روی گردشگران، خزانه جهانی در نروژ

منبع: باشگاه خبرنگاران

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید