دیدنی ترین نقاط جهان در تاریکی شب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/09/11

پديده گردشگري در شب با هدف رفاه بيشتر گردشگران خارجي در کشورهاي توسعه يافته، صنعت توريسم را متحول کرده و به تازگی با استقبال شدید گردشگران خارجی با توجه به آزادي بيشتر در شب و نبود ازدحام و ترافیک در مراکز شهرها و همچنین زیبایی های شهرها در شب هنگام مواجه شده است. در این گزارش جذاب یا تعدادی از زیباترین اماکن گردشگری کشورهای مختلف در شب هنگام آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

سن پترزبورگ، روسيه

اگرچه اين شهر در روز نيز بسيار زيبا و مملو از جاذبه‌هاي طبيعي و غير طبيعي است، اما با نزديک شدن به ساعات پاياني روز و روشن شدن نورپردازي‌هاي خيره‌کننده اين شهر جلوه‌هاي مصنوعي از جلوه‌هاي طبيعي جذاب‌تر مي‌شوند. شب هاي سفيد سن پترزبورگ که هر ساله از اوايل خرداد آغاز مي‌شود در حقيقت يک پديده طبيعي است که به علت طولاني بودن روزها در مناطق نزديک به قطب شمال کره زمين پديدار مي‌شود.


دیدنی ترین نقاط جهان در تاریکی شب، شهر سن پترزبورگ

شمالي‌ترين شهر پرجمعيت جهان هر ساله در اوايل تابستان به علت طولاني شدن زمان تابش آفتاب در تاريکي شب فرو نمي رود و در طول شب هوا نيمه روشن است . وجود اين پديده طبيعي باعث شهرت بيشتر اين شهر در جهان شده، به‌طوري‌که اين شهر عنوان شهر شب‌هاي سفيد را کسب کرده است. این پدیده يکي از مهم‌ترين جاذبه هاي گردشگري اين شهر بزرگ و تاريخي روسيه به شمار مي‌رود. بيشتر گردشگران در فصل تابستان و براي ديدن همين پديده نادر يعني شب هاي سفيد به اين شهر سفر مي‌کنند.

بارسلونا، اسپانيا

تورهاي گردشگري شب در بارسلونا اغلب تا پاسي از شب ادامه دارند و بازديدکنندگان پس از پايان ديد و بازديد هرگز ابراز خستگي نمي‌کنند. با توجه به ماهيت تاريخي و تمدن کهن شهر بارسلونا در همه اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌هاي مخصوص گردشگري در شب از ليدر تور جهت توضيح تاريخ شهر و معرفي مکان‌هاي ديدني استفاده مي‌شود.


دیدنی ترین نقاط جهان در تاریکی شب، شهر بارسلونا

از مکان‌هاي بسيار جذاب براي گردشگري در شب بازديد از شهر قديمي سويتاد بيا در شهر بارسلوناست. اين منطقه از شهر داراي بافت قديمي، اما بسيار زيبايي است که جلوه آن در شب دو چندان مي‌شود. از جمله نوآوري‌هاي مسئولان گردشگري شهر بارسلونا، حمايت از گردشگري با دوچرخه در شب است. اين برنامه در گروه‌هاي مشخص و با در اختيار گذاشتن دوچرخه در اختيار توريست‌ها و با هدايت مسير توسط مسئول گروه يا تور ليدر آغاز مي‌شود.

هنگ‌کنگ، چين

شهر هنگ‌کنگ به دليل موقعيت مکاني کم نظير خود در ساعات نزديک به غروب خورشيد بسيار زيبا و جذاب مي‌شود، همچنين با حمايت گسترده مسئولان اين شهر از پديده گردشگري در شب، تمامي ساختمان‌ها و مکان‌هاي ديدني اين شهر نورپردازي شده‌ است. از برنامه‌هاي گردشگري در شب هنگ‌کنگ بازديد از 40 آسمان‌خراش‌ مرتفع با نورپردازي متحرک همراه با رقص نور و صداست. اين برنامه گردشگري که در اتوبوس‌هاي روباز انجام مي‌شود، معمولا مورد توجه گردشگران خارجي قرار مي‌گيرد.


دیدنی ترین نقاط جهان در تاریکی شب، شهر هنگ کنگ

هنگ‌کنگ به دليل قرارگيري در ساحل و رونق کسب‌وکار ماهيگيري داراي بهترين رستوران‌هاي سنتي شناور در سطح آب است که بيشتر آنها از ساعات بعد از غروب آفتاب از مهمانان به ويژه توريست‌هاي خارجي پذيرايي مي‌کنند. از جمله مناطق ديدني هنگ‌کنگ که در شب گردشگران بسياري را جذب مي‌کند، بندر ويکتوريا و مجموعه تفريحي و گردشگري لايولي نايت است که صرفا به منظور پذيرايي از توريست‌هاي خارجي و براي پذيرايي در شب ساخته شده است.

رم، ايتاليا

اين شهر با داشتن مکان‌هاي تاريخي و بسيار مشهور از جمله بناي تاريخي کلوسئوم يا تماشاخانه گلادياتورها بهترين مقصد براي توريست‌هاي ماجراجوست. مسئولان شهر رم با توجه به علاقه توريست‌ها براي بازديد از اين محل، اين اثر تاريخي را که جزء عجايب هفتگانه جديد محسوب مي‌شود با تجهيزات پيشرفته نورپردازي کرده‌اند.


دیدنی ترین نقاط جهان در تاریکی شب، شهر رم

بازديد از بناي تاريخي کلوسئوم در شب براي اکثر گردشگران بسيار جذاب بوده و تجربه‌اي جديد محسوب مي‌شود. اين بازديد 75 دقيقه‌اي از بخش پايين ساختمان و محل نگهداري حيوانات وحشي و گلادياتورها آغاز مي‌شود. گردشگران با مشاهده اين بناي 2000 ساله در شب، با دوران اوج امپراطوري رم و بي‌رحمي فرمانروايان آن که با قرباني کردن جنگجويان در راه مبارزه با حيوانات وحشي سرگرم مي‌شدند، آشنا مي‌شوند.

پکن، چين

مهمترين مزيت گردشگري در شب براي گردشگران خارجي، بازديد از مرکز تجاري شهر پکن است. با توجه به ازدحام و تجمع ادارات دولتي در اين بخش از شهر مشاهده اين منطقه در روز تقريبا غيرممکن است. از جمله مکان‌هاي بسيار زيباي گردشگري شب در شهر پکن بازديد از برج ناقوس، خيابان مشهور سرو غذاي شهر است که مردم محلي آن را خيابان روح نامگذاري کرده‌اند. در اين خيابان صدها فانوس قرمز نصب شده که با معماري خاص چين و نورپردازي‌هاي خيره‌کننده‌اش تلفيق شده و محيط شگفت‌انگيزي را براي گرشگران خارجي فراهم کرده است.


دیدنی ترین نقاط جهان در تاریکی شب، شهر پکن

منچستر، انگلستان

تور گردشگري شبانه در شهر منچستر براي بازديد از موزه و فستيوال شبانه و همچنين درياچه از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر در شب هستند. این تورها همراه با بازديد از کنسرت‌هاي خياباني متعدد و مشاهده ساختمان‌هاي قديمي، بازديد از گالري هنر شهر و ساير مکان‌هاي تاريخي همراه با نورپردازي‌هاي منحصربه‌فرد است.


دیدنی ترین نقاط جهان در تاریکی شب، شهر منچستر

منبع: بزنیم بیرون

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید