تماشای قطعه ای از مریخ در کویر جهانی نهبندان

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/09/14

گردشگران خارجی و داخلی از خیر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری شهرستان نهبندان به راحتی نخواهند گذشت. کوه‌های مریخی نهبندان یکی از این مناطق است که وقتی مقابل این سلسله از کوه‌های خاکستری رنگ می‌ایستی، گویی به سیاره مریخ سفر کرده ای! مطمئنا شما هم با مشاهده این مناظر دیدنی، به این نتیجه خواهید رسید که این تصاویر شباهتی به دنیای واقعی ندارند.


کوه های مریخی نهبندان

این کوه‌های زیبا از نوع رسوبی هستند و به علت فرسایش سریع در برابر باد و باران به شکل دندانه دندانه و پر از لبه‌ها و چاک‌های مکرر در آمده‌اند که بومیان این منطقه به سبب شکل غیر عادیشان از آنها با عنوان کوه‌های "مریخی" نیز یاد می‌کنند. این کوهها شبیه به کوه‌های مریخی هستند و کمتر در جهان کوهی به این شکل وجود دارد که حدود 10 کیلومتر پس از نهبندان به سمت شهداد، این کوه‌ها در دو طرف جاده نمایان می‌شود.


منطقه ای دیدنی از کوه‌های رسوبی در نهبندان

این منطقه دیدنی از صخره های زنجیره ای، در زمان‌های گذشته به زیرخروارها خاک مدفون بوده اند و امروزه با گذشت زمان، قابل رویت می‌شوند. در اثر تغییرات جوی و آب و هوایی و باران‌های موسمی، خاک‌هایی از روی آنها به دامنه‌ها ریخته شده و چهره اصلی این کوه‌ها نمایان شده است. جنس این پدیده از مقاومت خاصی برخوردار است به طوری که بالا رفتش از آن به مثال بالا رفتن از صخره است.


منظره زیبای صخره های زنجیره ای در نهبندان

در ادامه این سفر رویایی، دیدن تالاب کجی نمکزار را از دست ندهید. تالاب کجی و دریاچه نمک در شمال غربی روستای چاه دراز و در 75 کیلومتری شهرستان نهبندان و در حاشیه محور ارتباطی بیرجند به زاهدان قرار گرفته که هر ساله پذیرای گردشگران است. این تالاب دیدنی در فصول پاییز و زمستان همواره آب دارد و محل امنی برای پرندگان مهاجر آبزی محسوب می‌شود و همه ساله پذیرای پنج هزار پرنده مهاجر و بعضا از نوع نایاب است.


تالاب کجی نمکزار نهبندان

این تالاب تنها آبگیری است که به روخانه و حتی آبراه نمی‌رسد و در تابستان خشک و در زمستان با جوشیدن آب آبگیری و پذیرای پرندگان و حیوانات مختلفی است. همچنین آب تالاب به واسطه املاح معدنی موجود در آن دارای خواص درمانی برای بیماری‌هایی نظیر آرتروز، رماتیسم و بیماری‌های مفاصل است.


منبع: تسنیم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید