طبیعت مرموز و دیدنی غربال بیز در منطقه بیابانی یزد

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/09/18

چشمه جوشان و دریاچه غربال بیز از زیباترین جاذبه های گردشگری استان یزد در 10 کیلومتری شهرستان مهریز و 40 کیلومتری یزد واقع شده و به دلیل وجود چشمه جوشان و طبیعی، از طبیعت فوق العاده ای در دل مناطق کویری یزد می درخشد. ناگفته نماند که این چشمه با وجود اینکه از معضل کم آبی استان یزد بی‌بهره نبوده و فقط در ماه‌‌های فروردین و اردیبهشت آب دارد، اما تا پایان فصل تابستان میزبان گردشگران است.


طبیعت مرموز غربال بیز در منطقه بیابانی یزد
زیباترین جاذبه های گردشگری استان یزد

چشمه و دریاچه غربال بیز در ناحیه ای خوش آب و هوا و خوش منظره بین شهر مهریز و یزد قرار دارد. طبیعت این منطقه آن قدر دیدنی و آب و هوای آن آنقدر لطیف است که مردم استان و همچنین گردشگران خوش ذوق، هر ساله در فصول گرم به دیدن این طبیعت زیبا می شتابند.


چشمه جوشان و دریاچه غربالبیز در شهرستان مهریز یزد
منظره زیبا و طبیعت بکر در کویر یزد

از عجایب و زیبایی های دیگر این چشمه جوشان، خروج ماهی ها از دل کوه می باشد. ماهی‌هایی که همراه با این آب از کوه بیرون می‌آیند، از نوع ماهی کور هستند و مردم معتقدند که این ماهی‌ها در طول قرن‌ها در زیر زمین و داخل کوه تولید مثل کرده و پرورش می‌یابند؛ این ماهی‌ها به دلیل آن که در معرض نور خورشید قرار نداشتند رنگی روشن دارند.


خروج ماهی از چشمه جوشان غربال بیز یزد
پوشش گیاهی درمنه منطقه فوق العاده زیبای غربال بیز استان یزد

این طبیعت بی نظیر دارای پوشش گیاهی درمنه می باشد. آب غربال بیز بصورت سرریز از مظهر چشمه ظهور میکند که حفره‌های چشمه در وسعت 40 متر مربع پراکنده شده است. این چشمه زیبایی های خود را به وجود چشمه‌ ها و نحوه‌ی جوشش آب از حفره‌ها و لا به‌لای سنگ‌های آن مدیون است و عده‌ای دلیل تشکیل آن را به سبب وجود بافت متخلخل سطح تحتانی دریاچه موجود در محل می دانند.


منبع: تسنیم - دلگرم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید