پدیده‌ بهشتی استان ایلام، غار سرد زینگان

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/09/28

گردشگران خوش اقبال و تیز بین با انتخاب مقصدی در غربی ترین نقطه از ایران به نام شهر مهران، سفری هیجان انگیز و خاطره ساز را تجربه خواهند کرد. در این منطقه رویایی و زیبا، غار زیبای زینگان در طبیعتی بی نظیر با آب و هوای خنک و دل انگیز در حال نفس کشیدن می باشد.

این غار منحصربفرد، صدها متر طول دارد که در دل خود آب فراوان، دهلیزهای آبگیر و قندیل های متعدد را جای داده است و گردشگران در این غار بهشتی، یک گردش شگفت انگیز و ماجراجویانه را تجربه خواهند کرد. با ما همراه شوید تا با این منطقه بهشتی در ایران زیبا بیشتر آشنا شویم.


غار شگفت انگیز و روباز زینگان شهر مهران

درون تنگه و در تمام طول مسیر غار بهشت، آب زلالی جاری است و در بیشتر قسمت‌ها باید از درون آب عبور کنید. مسیر در قسمت‌هایی بسیار تنگ می‌شود و به سختی می‌توان از آن عبور کرد. طول تنگ زینه گان به گفته یکی از اهالی منطقه حدود 6 کیلومتر است که البته در جاهایی از آن کاملاً باز می‌شود. هوای درون تنگ بسیار خنک و مطبوع می‌باشد و به همین دلیل به آن غار بهشت نیز می گویند. بهترین زمان برای تماشا و لمس این منطقه بهشتی، بهار و تابستان است.


غار بهشتی در غربی ترین نقطه ایران

سرخس ها و جلبک ها، گل ها و گیاهان و رنگ سنگ ها و پیچ و خم غار همچون تابلوهای نقاشی اما طبیعی، گردشگرانی را که برای اولین بار قدم روی این فرش طبیعی سبز رنگ گذاشته اند، مات و مبهوت خواهد کرد.

برای رسیدن به این مکان دیدنی باید از شهر ایلام به صالح آباد واقع در 50 کیلومتری غرب ایلام سفر کنید، این غار در صالح آباد کاملاً شناخته شده است و تابلویی در نزدیکی امامزاده صالح مسیر را نشان می‌دهد. از درون صالح آباد تا ورودی تنگ زینگان حدود 5 کیلومتر جاده خاکی نه چندان مناسب برای ماشین‌های سواری وجود دارد که عبور از این جاده خاکی نزدیک به 40 دقیقه زمان نیاز دارد.


تنگ زینه گان، منطقه ای بهشتی با آب و هوای خنک در شهر مهران

منبع: تسنیم - ایرنا

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید