باغ عمارت بیگلربیگی، یکی از درخشان‌ترین باغ‌های کرمان

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/10/09

باغ عمارت زیبا و باشکوه فتح‌آباد، یکی از قدیمی‌ترین باغهای ایران و محل حکمرانی یکی از حاکمان کرمان بوده است. باغی مربوط به دوره قاجارکه در 25 کیلومتری مرکز کرمان و در شهر اختیارآباد واقع شده است. این باغ که با مصالح خشت خام و گچ برای حاکم کرمان ساخته شده، دارای حوض بزرگ و زیبایی در مقابل عمارت می باشد که تماشای تصویر این کاخ قاجاری را از داخل آب، بسیار زیباتر می‌کند.


باغ عمارت دیدنی بیگلربیگی کرمان

یکی دیگر از جذابیت های این عمارت زیبا، درنظر گرفتن زمین‌های بزرگی در نزدیکی آن برای پرورش گیاهان دارویی می باشد بطوریکه حدود 270 گونه گیاهی این مزرعه، بزرگترین کلکسیون گیاهان دارویی را در باغ فتح آباد به‌وجود آورده است.


باغ فتح آباد، یکی از درخشان‌ترین باغ‌های کرمان

بازدید از باغ فتح‌آباد در شب به دلیل نورپردازی‌های فراوان و زیبا نیز آنقدر دیدنی است که چشم هر گردشگری را مات و مبهوت خود می سازد و به یکی از درخشان‌ترین باغ‌ها و بناهای تاریخی کرمان تبدیل شده است. بر بالای سردر ورودی باغ، روزنه‌های مدوری وجود دارد که در گذشته دارای ذره بین‌های قوسی بوده و شب ها نور چراغ بادی را منعکس می‌کرده است.


نورپردازی‌ زیبای شبانه در باغ عمارت فتح آباد کرمان

تزئینات ماهرانه آجرکاری و گچ‌کاری باغ جذاب فتح آباد، هنر و خلاقیت معماران را در 150 سال پیش نشان داده و هنر معماری ایرانی را به رخ گردشگران می کشد. در بازسازی فتح‌آباد، آلاچیق‌هایی در فضای خالی باغ کار گذاشته شده و به محل استراحت گردشگران تبدیل شده است. همچنین در احیاء این باغ تلاش شده تا با کمترین دخل و تصرف در بنا، بازسازی و مرمت آن به‌گونه‌ای انجام شود که ضمن حفظ اصالت باغ به عنوان الگوی باغ‌سازی کرمان مطرح شود.


تزئینات ماهرانه آجرکاری و با گچ‌کاری عمارت قاجاری فتح آباد کرمان

منبع: تسنیم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید