لذت آب تنی در جنگل های سرسبز و پر آب حرای خلیج فارس

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/10/16

جنگل‌های زیبا و سبز حرا به عنوان یکی از منابع زیست کره در بخشی از ساحل جنوبی قشم، از شگفتی‌های خلیج فارس می باشد که چشم هر گردشگر ماجراجویی را مات و مبهوت خود خواهد ساخت. محدوده جنگل‌هالی حرا در قشم با 200 کیلومتر مربع وسعت، که ترکیبی از خشکی و دریاست از صدها هزار اصله درخت بهم فشرده تشکیل شده که با نام حرا شناخته می‌شوند.

جزیره زیبای قشم با 120 کیلومتر طول نه تنها در بخش خاکی خود بلکه در بخش ساحلی و دریایی نیز دارای جذابیت های گردشگری بی‌نظیر می باشد. مطمئنا صرف زمان و هزینه برای سفر به این نقطه دیدنی از کره خاکی و تماشای زیبایی های خلیج فارس، شما را پشیمان نخواهد ساخت.


شگفت‌انگیزترین پوشش‌ گیاهی جهان در جنگل‌های حرای خلیج فارس
جزیره زیبای قشم و جنگل های حرا

جنگل‌های حرا یکی از مهمترین کانون‌های تنوع زیستی بر روی کره زمین محسوب می‌شود پوشش گیاهی آن علاوه بر درخت حرا عمدتا شامل گز و نی و پوشش جانوری‌اش شامل مرغابی، پرستو، حواصیل، فلامینگو، عقاب دم سفید، جغد ماهیگیر، مرغ دریایی، پلیکان، لاک‌پشت، خرچنگ و ماهیان و صدف‌های گوناگون است.

در این جنگل های زیبا درختانی به ارتفاع حدود چهار متر وجود دارد که ریشه‌هایشان در آب شناور و خصوصیت بارزشان تبدیل آب شور به شیرین است، برگ این درختان خاصیت دارویی و ضد باکتریایی دارد و اهالی بومی مجاور، برای دام هایشان نیز از برگ این درختان استفاده می‌کنند.

در واقع با سفر کردن به مناطق بی نظیری از حرا می‌توان در محدوده‌ای متمرکز و در مدت زمانی کم، ده‌ها موجود زنده از آبزیان گرفته تا پرندگان، خزندگان و لاک‌پشت‌ها را از نزدیک مشاهده کرد، فرصت‌هایی که شاید در مناطقی دیگر برای به دست آوردن آنها باید به طور پراکنده ساعت‌ها زمان و هزینه‌های گزاف صرف کرد.


آب تنی در جنگل های پر از آب حرای خلیج فارس
تنوع گیاهی و جانوری در جنگل های حرا

از زیباترین جنگل‌های حرا در هرمزگان، ساحل جنوب غربی جزیره قشم نزدیک روستای طبل قرار دارد و برای رسیدن به آن باید به جاده جنوبی جزیره بروید. در ادامه راه یک جاده فرعی شما را به سمت دریا هدایت می‌کند. از روستای طبل تا اسکله طبل تنها پنج کیلومتر فاصله است و موقعیت اسکله قایق‌های جنگل حرا به گذشت و گذار بپردازید.

برای دیدار از جنگل‌های حرا واقع در میانه بندر خمیر و ساحل شمالی قشم نیز می‌توان از راه‌ دسترسی بندرلنگه به بندرعباس و یا بالعکس استفاده کرد. در مجاور شهر خمیر مجموعه‌ای تفریحی برای اسکان موقت و برخوردار از قایق‌های کوچک برای گشت‌زنی گردشگران در کانال‌های میانی جنگل‌های حرا در این منطقه از هرمزگان به چشم می خورد.


زیباترین جنگل‌های ایران با نام حرا در خلیج فارس و هرمزگان
کانون‌های تنوع زیستی کره زمین در جنگل زیبا سرسبز حرا

منبع: تسنیم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید