افزایش عوارض خروج از کشور، معضل اساسی در گردشگری!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/09/22

به تازگی خبر افزایش ناگهانی و سه برابری عوارض خروج از کشور همانند آب سردی بر سر گردشگران ایرانی بود که در این آشفته بازار اقتصادی، با سختی های فراوان مبالغی را برای سفر کردن و تجربه مکان های دیدنی و جذاب در کشورهای مختلف از جمله کشورهای نزدیک ایران، خرج می کردند. اما با شرایط جدید هزینه عوارض خروج جهت رفتن به سفر خارجی برای یک خانواده ایرانی چهار نفره حدود یک میلیون تومان آب می خورد! رقمی که واقعا غیر قابل تحمل است. در ادامه این مقاله توجه به سخنان یک کارشناس در این زمینه خالی از لطف نیست. با ما همراه شوید.


افزایش بهای عوارض خروج از کشور برای مسافران ایرانی، معضل اساسی در گردشگری

ابراهیم پورفرج، رییس جامعه تورگردانان ایران به نمایندگی از تشکلی که در زمینه تورهای ورودی فعال است، با این بخش از لایحه پیشنهادی مخالفت کرد و اظهار داشته که زمانی روند افزایش عوارض خروج از کشور منطق داشت و کم‌کم این افزایش صورت می‌گرفت اما اکنون به صورت ناگهانی این اتفاق افتاده است. اکنون اگر یک خانواده بخواهد سفری کوتاه مدت داشته باشد و از مدت‌ها قبل برای آن بودجه در نظر گرفته باشد باید حدود یک میلیون تومان عوارض خروج بدهد و این منطقی نیست.

اگر قرار باشد هزینه‌اش از جیب مردم کسر شود و آن هزینه را به ما بدهند ما اصلا این درآمد را نمی‌خواهیم. چرا باید برای مردم سختی ایجاد کنیم تا هزینه تبلیغات و زیرساخت را تامین کنیم؟ اگر واقعا دولت می‌خواهد با افزایش عوارض به گردشگری کمک کند چرا این سیاست را در پیش گرفته است؟ می توانست دو درصد از درآمد حاصل از نفت و گاز را برای زیرساخت های گردشگری در نظر بگیرد.

پورفرج گفت: اگر دولت می‌خواهد توازن بین خروج و ورود گردشگر برقرار شود جاذبه ایجاد کند، زیرساخت بسازد و یا سفرهای داخلی را ارزان کند نه اینکه مردم را هنگام سفر به خارج از کشور تنبیه کند. چرا اکنون سفر به جزیره کیش گران‌تر از ترکیه است و چرا مردم بیشتر علاقه دارند به خارج از کشور سفر کنند؟ دولت باید برای اینها پاسخ پیدا کند نه اینکه مانع سفرهای آن‌ها شود.

وی ادامه داد: زمانی که عوارض خروج از کشور ۷۵ هزار تومان بود، ما گفتیم که ۳۰ درصد از آن به بخش خصوصی تعلق بگیرد و یا صرف تبلیغات و ایجاد زیر ساخت شود که البته هیچ گاه تعلق نگرفت. با این وجود آن زمان این رقم یک منطقی داشت اما اکنون علت این روند افزایش را متوجه نمی‌شویم.


منبع: مهر نیوز

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید