باغ ها و بنای های شگفت انگیز بهشهر

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/12/05

دریاچه زیبا، راه هاى دسترسى و اقامتگاه مناسب، آثار باستانى متعلق به دوره صفویه، آب و هواى مطبوع و دل انگیز جنگلى از جمله جذابیت هایی می باشد که موجب شده منطقه بهشهر مازندران به یکى از مهم‌ترین قطب‌هاى گردشگرى ایران تبدیل شود.

بهشهر امروزی با جاذبه‌های گردشگری فراوان، به علت آب و هوای مطلوب در دامنه کوه‌های البرز، به عنوان یکی از روستاهای با قدمت طولانی معرفی شده است. این شهرستان دیدنی در زمان شاه عباس، اشرف البلاد (اشرف شهرها) و در دوره پهلوی اول بهشهر نام گرفت.


بهشهر، یکى از مهم‌ترین قطب‌هاى گردشگرى مازندران
جاذبه های گردشگری بهشهر مازندران

از جمله جاذبه‌های گردشگری زیبای این شهر می‌توان به عمارت‌های دلگشا، خیابان‌های عریض، حمام‌های مختلف، حوضچه‌های زیبا و آب انبارها اشاره کرد. این بناها و همچنین آب و هوا و دریاچه زیبای آن از عوامل تردد گردشگران خارجی و داخلی به شهرستان بهشهر می باشند. همچنین از آثار باستانی این شهرستان می‌توان به کاخ صفی‌آباد، باغ و عمارت چهلستون، سر چشمه عمارت، استخر یا دریاچه عباس آباد و غارهای متعدد اشاره کرد.

مجموعه عباس آباد با بناهای شگفت انگیز دوره شاه عباس صفوی، در فاصله 9 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بهشهر و در میان ارتفاعات سلسله جبال البرز و در جنگل‌های نیمه انبوه منطقه قرار گرفته است. عباس‌آباد بهشهر، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بهشهر این منطقه از جمله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌هاى تاریخى کشور است به‌ طورى که باستان‌شناسان این مجموعه را اوج شکوفایى باغ‌سازى در ایران معرفى مى‌‌کنند.


نمای داخلی کاخ تاریخی و زیبای صفی‌آباد بهشهر
نمای بیرونی کاخ تاریخی و زیبای صفی‌آباد بهشهر

مجموعه تفریحی - گردشگری عباس‌آباد در حال حاضر مهم‌ترین باغ غیر کویرى ایران محسوب مى‌شود که به دستور شاه عباس صفوى ساخته شد و بعنوان اشرف البلاد ایران و اقامتگاه شاه عباس اول در مازندران مورد استفاده قرار می گرفت. وی هرگاه به مازندران مى‌آمد اشرف را به دیگر نقاط آن ترجیح مى‌داد.

همچنین کاخ دیدنی صفی آباد در جنوب غرب شهر بهشهر و در بالای ارتفاعات منتهی به دشت، در زمان شاه صفی؛ نوه شاه عباس گسترش یافت. این کاخ در میان باغی زیبا به صورت بنایی مربع شکل در دو طبقه ساخته شد. ورودی کاخ در سمت شمالی قرار داشته که با عبور از پنج پله امکان دسترسی به داخل طبقه اول کاخ وجود دارد. مصالح به کار رفته در این کاخ عمدتا سنگ، آجر و گچ است. این کاخ در زمان حمله افغان‌ها آسیب دید و در زمان نادر شاه مرمت و بازسازی شد.


مهم‌ترین باغ غیر کویرى ایران، مجموعه گردشگری عباس‌آباد بهشهر
مجموعه گردشگری عباس‌آباد و دریاچه بهشهر

منبع: تسنیم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید