مقابله با استرس و اضطراب در سفر های هوایی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/11/28

سفر کردن با هواپیما و اوج گرفتن به سمت آسمان در کنار تمام هیجانی که دارد، میتواند استرس ها و ناراحتی هایی نظیر ماندن در صف‌های طولانی، بازرسی‌های امنیتی و عبور از گیت های شلوغ را نیز به همرا خود داشته باشد.

با نشستن روی صندلی هواپیما، میتوان چند برابر شدن این اضطراب و نگرانی را لمس کرد. اما با رعایت نکاتی ساده میتوان بر این استرس و ناراحتی رایج و طبیعی در سفرهای هوایی چیره شد و فضای راحت و بدون تنشی را در یک سفر هوایی تجربه کرد. با همراه باشید تا با مهمترین این نکات آشنا شویم.


مقابله با استرس و اضطراب در سفر های هوایی

انجام دادن چند تمرین ذهنی، چند روز قبل از پرواز بسیار مفید است. تصور کنید که با آرامش، در حال انجام مقدمات پرواز هستید. راحت باشید، چشمان خود را ببنید، تصور کنید که در سالن پرواز هستید. حال به سوی پله‌های هواپیما رفته، در راهرو به دنبال صندلی خود هستید و بر روی آن می‌نشینید. با تصور این شرایط، شما چند گام به واقعیت نزدیک‌تر شده‌اید و ذهن و افکار خود را آماده تر خواهید ساخت.


تمرین ذهنی و آمادگی ذهن برای پرواز با هواپیما

همچنین راه دیگر مقابله با استرس پرواز، استفاده از گیاهان دارویی برای کاهش استرس و آرام کردن خود می باشد اما شناسایی گیاه آرامش دهنده بر عهده خود شماست! مثلا برخی از سنبل‌الطیب نتیجه گرفته‌اند و برخی دیگر بابونه، گل ساعتی، اسطوخدوس و بادرنجبویه را مفید می‌دانند. به هر حال این داروهای گیاهی برای مسافران هوایی بسیار مفید هستند.


گیاهان دارویی برای کاهش استرس حین پرواز با هواپیما

دوری و اجتناب از از خوردن کافئین، 8 تا 12 ساعت قبل از پرواز را فراموش نکنید! توجه به این نکته که کافئین باعث تحریک سیستم عصبی سمپاتیک می‌شود، بسیار حائز اهمیت می باشد. این تحریک باعث علائمی نظیر افزایش اضطراب، افزایش ضربان قلب و تپش قلب در مسافران هواپیما خواهد شد.


دوری از مصرف کافئین برای مسافران هوایی

منبع: کوله پشتی

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: عالی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید