از عجایب هفتگانه روسیه: کلیسای جامع سنت باسیل

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/01/14

کلیساهای کشور زیبای روسیه و شهرهای تاریخی سن پترزبورگ و مسکو، از زمان های مختلف تاریخی بخصوص دوره تزارها رمز گشایی می کند. یکی از تاریخی ترین مکان های گردشگری مسکو، کلیسای جامع سنت باسیل است که یکی از نماد‌های کشور روسیه و همچنین یکی از زیباترین کلیساهای این کشور به حساب می‌آید.


کلیسای جامع سنت باسیل، از عجایب هفتگانه روسیه

این کلیسا که شبیه‌ترین اثر به کاخ کرملین است، با قدمتی بالغ بر ۴۵۰ سال در میدان سرخ مسکو واقع شده است و به‌ عنوان یکی از برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی روسیه، به دستور «ایوان چهارم» مشهور به «ایوان مخوف» خلق شد. در حال حاضر از این سازه زیبا به‌عنوان یک موزه استفاده شده و از جنبه های گردشگری، بسیار هائز اهمیت برای مسکو نشین ها می باشد.


تاریخی ترین مکان های گردشگری مسکو، کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت بازل یکی از بلندترین سازه‌های شهر مسکو به شمار می‌رفت که در سال 1600 و با ساخت بلونتای ایوان جای خود را به این برج داد. معماری این کلیسا نشان دهنده سبک معماری روسیه است و طراحی رنگ، الگوها و شکل‌های آن دیوانه‌کننده و جذاب است.


 بلندترین سازه‌های شهر مسکو، کلیسای جامع سنت بازل

برج بلند با چادر رنگی در مرکز، معرف کلیسای Mother of God در این کلیسای بزرگ است. در طراحی این کلیسا چهار گنبد بزرگ بر روی یک هشت ضلعی قرار گرفته است که معرف چهار کلیسا با عناوین Sts Cyprian & Justina، Holy Trinity، Icon of St Nicholas و Entry of the Lord into Jerusalem است که هر کدام بخشی از کلیسای بزرگ جامع سنت بازل هستند و به اسم افرادی شجاع و قدیس تخصیص داده شده‌اند.


دیدنی های مسکو، کلیسای بزرگ جامع سنت بازل

گردشگران هنگام بازدید از کلیسای جامع سنت بازل می‌توانند تأثیر این دوران مختلفی تاریخی را در آن ببینند. لازم به ذکر است که این کلیسا در سال 2007 به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه روسیه نام‌گذاری شد.


شهرهای تاریخی سن پترزبورگ و مسکو، کلیساهای زیبا و تاریخی

منبع: کوله پشتی - توریستو

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید