خوراکی های ممنوعه قبل از پرواز!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/01/02

اگر چه که ممکن است غذاهایی که میل می کنیم، سالم و مفید باشند اما شاید گزینه مناسبی برای سفرهای هوایی نباشند. بسیاری از مواد غذایی موجب نفخ، کاهش یا افزایش فشار خون یا حتی حالت تهوع می شوند. بنابراین قبل از سفرهای هوایی، باید به مواد غذایی که مصرف می کنیم توجه داشته تا پرواز شیرین و بدون دردسری را تجربه کنیم. در ادامه متن پی خواهیم برد که انتخاب غذایی ما قبل از سفرهای هوایی، تا چه اندازه صحیح بوده است. با ما همراه شوید.


خوراکی های مضر در پرواز هوایی

آجیل‌هایی مانند بادام، شاه بلوط، بذر کتان، فندق و پسته، سرشار از فیبرهای قابل تخمیر هستند که جزو مواد اولیه تولید گاز روده به حساب می‌آیند. درست است که این غذا‌ها، جزء غذاهای سالم و مورد نیاز بدن هستند اما متاسفانه، نفاخ هستند. نکته قابل توجه این است که در فشار بالا و در ارتفاعات، میزان این تحریک افزایش می‌یابد.

مصرف غذاهای پروتئین دار مانند تخم‌مرغ و گوشت قبل از پرواز، اصلا انتخاب درستی نیست، زیرا میکروب‌های آن، باعث تولید گاز سولفید هیدروژن می‌شود. این ایجاد گاز، حدود 3 تا 5 ساعت طول می‌کشد، بنابراین اگر سفر شما 1 تا 2 ساعت به طول خواهد انجامید، اشکالی ندارد. اما در پرواز‌های بلند مدت، کمی نسبت به انتخاب این غذا‌ها دقت کنید.

حتما می دانید که حبوبات، به خصوص نخود، موجب ایجاد گاز معده می شوند. اگر چه این ماده اسنک بسیار مقوی و سالمی است اما به عنوان اسنکی برای سفرهای هوایی اصلا انتخاب خوبی نیست. علاوه بر نخود، حبوباتی نظیر لوبیا، نخود‌فرنگی، سویا و عدس موجب ایجاد گاز در معده می‌شوند. پس بهتر است در پرواز از این حبوبات استفاده نکنید.

اکثر میوه‌های خشک، مخصوصا اگر در حجم بالا استفاده شوند، باعث تولید سوریتول و فیبر و در نهایت تحریک روده می‌شوند. میوه‌های خشک، آب را به خود جذب می‌کنند در نهایت دل و روده پر از گاز می‌شود.

غذاهای تند هم باعث ناراحتی معده و تحریک مثانه می‌شوند. غذا‌هایی که دارای سیر، پیاز و حبوبات هستند، سدیم زیادی در بدن تولید می‌کنند که باعث التهاب شده و سفر هوایی را برایمان دشوار می سازند.

در ساخت آدامس بدون قند و نعنایی از الکل‌های قندی از جمله زایلیتول، مانیتول و سوربیتول استفاده می‌شود که هضم غذا را سرعت می‌بخشند. از این رو ممکن است که شما احساس نفخ یا اسهال کنید. قطعا دوست ندارید با این شرایط در هواپیما روبرو شوید!

همچنین چیپس های خوشمزه، حاوی مقدار زیادی چربی و نمک هستند و مصرف بیش از حد آنها باعث نفخ و ورم دست و پا می‌شود. گاهی نیز ممکن است با رفلکس اسید معده هم روبرو شوید. بنابراین خوردن چیپس قبل از پرواز کار جالبی نخواهد بود!


منبع: کوله پشتی - پورت نیوز

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید