سفری رویایی به سرزمین افسانه ای ژاپن

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/02/29

گردشگران باهوش و حرفه ای از دیدنی های سرزمین رویایی ژاپن و فرهنگ بی نظیر مردمانش با خبرند و برای تماشای مناظر فوق العاده زیبای این کشور لحظه شماری می کنند. زیرساخت های توریستی در این کشور بسیار توسعه یافته و مدرن طراحی شده و این کشور زیبا آماده پذیرایی با آغوش باز از توریست های کشورهای مختلف جهان می باشد.


سفری رویایی به سرزمین افسانه ای ژاپن

نکته جالب توجه در مورد ژاپن اینجاست که به علت وجود تسونامی در این کشور و کاهش شدید توریسم هتل داران ژاپن در حرکت دسته جمعی هزینه ارائه خدمات خود را بسیار کاهش داده اند به طوریکه با ۴۷ یورو می توان در یک هتل ۵ ستاره اقامت داشت.

در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، شرکت در جشنواره‌های بزرگ و رنگارنگ و همچنین هزینه‌ی پایین از مواردی است که باید به آن توجه کرد. در ادامه متن شما را با نکاتی ریز و جالب آشنا خواهیم کرد که قبل از سفر به ژاپن خیلی به کارتان خواهد آمد.

کیوتو با بهار و پاییز شلوغ‌ و پر ازدحام خود، یک مقصد فرهنگی مورد علاقه در ژاپن محسوب می شود. ماه های اکتبر و نوامبر به عنوان ماه‌های اوج سفر به این منطقه شناخته شده‌اند. بنابراین برای سفر در ماه پرطرفدار نوامبر به کیوتو، از قبل برای رزرو بلیط های خود برنامه ریزی کنید.


شهر زیبای کیوتو

بین ماه مه و اکتبر در ژاپن معروف به فصل طوفان‌های شدید در اقیانوس آرام می باشد. اگر این طوفان در ژاپن چندان هم دیده نشود اما تاخیر‌های شدید و ترافیک هوایی را در پی دارد. شرایط آب و هوایی مناسب هنگام سفر بسیار مهم است پس قبل از سفر حتما از آژانس مسافرتی در مورد شرایط آب و هوایی حال حاضر ژاپن بپرسید.

شلوغ‌ترین زمان ژاپن را در انتهای ماه آوریل و اولین هفته ماه می تجربه خواهید کرد. این زمان به عنوان هفته طلایی شناخته شده و تعطیلات ملی متوالی در این دوره زمانی قرار داشته و بسیاری از خانواده‌های ژاپنی سفر کردن در این زمان را به هر کار دیگری ترجیح می دهند. این هفته طلایی رسما در روز 29 آوریل با شوا دی (Showa Day) آغاز می‌شود.


شوا دی یا هفته طلایی در ژاپن

گردشگران نکته سنج و خوش ذوق هیچوقت بازدید از ژاپن هنگام برگزاری جشنواره‌های معروف را از دست نخواهند داد. این جشنواره های دیدنی و جذاب، شما را با فرهنگ غنی این کشور و مردمانش آشنا خواهد کرد.

به سبب غنی بودن کشور ژاپن از لحاظ تاریخی و فولکلوریک بسیاری از توریستها برنامه سفر خود را با برگزاری فستیوال های مختلف هماهنگ می کنند زیرا در کشور ژاپن در هر شهر در زمان های مشخص، فستیوال های دیدنی و جذابی را برگزار می کند.

نمونه این جشنواره های دیدنی، جشن برای شوگاتسو (سال نو) در تاریخ 2 ژانویه به مناسبت تولد امپراتور (23 دسامبر) می باشد که مردمان زیادی را در داخل محوطه‌های داخلی کاخ امپراتوری برای برگزاری نمایش و شادی به صف می کند. همچنین در طول جشنواره اوبون که طی سه روز در فصل تابستان برگزار می‌شود، تمام معابد و زیارتگاه‌ها شلوغ خواهند شد. زمان این جشن می‌تواند بسته به مکان متفاوت باشد اما در توکیو و بخش شرقی ژاپن معمولا 15 جولای آغاز می‌شود.


جشنواره سال نو در ژاپن

گل‌ها در اوکیناوا و در بخش‌های گرم‌تر ژاپن در اواسط ماه مارس مشاهده می‌شوند و سپس تا اوایل ماه می باز شدن گل‌ها به سمت شمال می‌رود. مطمئنا از تماشای شکوفه‌های گیلاس و آلو در پارک‌ اوکیناوا لذت خواهید برد.


منظره دیدنی شکوفه‌های گیلاس پارک‌ اوکیناوا

طبیعت بکر همراه با تکنولوژی مدرن پلاژها در منطقه Okinawa ، مکانی مفرح برای توریستها را فراهم کرده است. در منطقه Okinawa بیش از ۱۶۰ نوع مرجان موجود می باشد. اگر وقت زیادی برای گردش ندارید با ترن ۱٫۵ ساعته می توانید به منطقه زیبای Izu بروید که دارای پلاژهای متعددی می باشد.


پلاژ های دیدنی منطقه Okinawa در ژاپن

همچنین در ژاپن باغچه های طبیعی وجود داشته که در هیچ کجای دنیا نمی توانید آنها را بیابید. در این باغچه های لوکس و زیبا انواع گیاهان، میوه ها و … کاشت می شود و همه ساله میلیونها توریست تنها برای تماشای این باغچه ها راهی ژاپن می شوند. تماشای این باغچه ها رقمی بالغ بر ۱۳ الی ۵۰ یورو هزینه بر می دارد.


باغچه های لوکس و زیبای ژاپنی

منبع: کوله پشتی - ایران گزت

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید