شگرف ترین دریاچه های جهان

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/02/01

تماشای دریاچه های آرام و زیبا همواره مورد توجه گردشگران و توریست های طبیعت گرد بوده و هست اما چیزی که میتواند مسافران را از مناطق دور دست به سمت خود بکشاند، دریاچه های عجیب و حیرت انگیزی می باشد که از دل زمین برآمده و با رنگ های درخشان و زیبای خود جلب توجه می کنند. با ما همراه باشید تا با جذاب ترین این دریاچه ها بیشتر آشنا شویم.

دریاچه بایکال (Lake Baikal) در سیبری، روسیه

منظره‌ی این دریاچه به طرز فوق‌العاده‌ای زیبا و عجیب است، زیرا آب آن بسیار تمیز و صاف است که یخ بر روی آن به رنگ سبز و آبی دیده می‌شود. بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در جهان که آب یخ‌زده‌ی آن در زمستان، همه را حیرت‌زده می‌کند. البته بیان این نکته حائز اهمیت است که در سفر به این نقطه زیبا از جهان باید جسارت رفتن به کوه های اطراف دریاچه که خانه‌ی قبایل بومی بوریات است را نیز داشته باشید!


دیدنی ترین دریاچه های جهان، دریاچه عجیب و زیبای بایکال در روسیه

دریاچه رتبا (Lake Retba) در سنگال، آفریقای جنوبی

از ماه نوامبر تا ژوئن سالانه، درخشان‌ترین و باشکوه‌ترین چشم‌انداز را در این منطقه خواهید دید. دریاچه رتبا به طرز شگفت انگیزی، صورتی رنگ است. این همان چیزی است که سبب توجه گردشگران به آن و تلاش توریست ها برای تماشای این طبیعت زیباست. به علت غلظت بالای جلبک‌های dunaliella salina در آب دریاچه، رنگ خاصی پدید آمده است.


دیدنی ترین دریاچه های جهان، دریاچه درخشان رتبا در آفریقای جنوبی

دریاچه بزرگ پریسماتیک (Grand Prismatic Lake) در در وایومینگ، ایالات متحده آمریکا

این دریاچه در پارک ملی یلواستون در ایالات متحده آمریکا، دریاچه شبیه به یک منشور است که رنگین‌کمان زیبایی را تشکیل داده است. گرچه این رنگ‌ها به دلیل حضور باکتری‌های فعال و پاسخ آنان به نور است اما بدلیل دمای شدید آب، از نظر شیمیایی استریل است.


دیدنی ترین دریاچه های جهان، دریاچه بزرگ پریسماتیک در آمریکا

دریاچه سبز در تراگوئس، اتریش

در حالی که این دریاچه سبز در زمستان و در ماه دسامبر دارای عمق شش پایی است، در تابستان و در فصل ژوئن، دارای عمق 36 می باشد. در فصل تابستان در این منطقه زیبا به دلیل آب شدن برف روی کوه، پارکی که در زمستان پدیدار و در دسترس است، کاملا زیر آب غرق می‌شود.


دیدنی ترین دریاچه های جهان، دریاچه سبز اتریش

دریاچه صورتی در غرب استرالیا

این دریاچه با توجه به دسترس بودن نسبت به همتای آفریقایی خود (دریاچه رتبا)، مسافران و طرفداران بیشتری را به سمت خود می کشاند. دریاچه صورتی استرالیا توسط جلبک‌های dunaliella salina ایجاد شده و همچنین منبع اصلی تولید نمک است.


دیدنی ترین دریاچه های جهان، دریاچه صورتی استرالیا

دریاچه ی تال ، فیلیپین

این دریاچه ی زیبا درون یک جزیره قرار دارد که خود این جزیره درون یک جزیره ی دیگر واقع شده است. دریاچه ی زیبای تال از لحاظ وسعت سومین دریاچه ی بزرگ آب شیرین در فیلیپین است. رنگ آب این جزیره با تغییر فصول تغییر پیدا می کند و یکی از زیباترین مناظر عکاسی را برای گردشگران پدید می آورد.


دیدنی ترین دریاچه های جهان، دریاچه ی تال در فیلیپین

منبع: کوله پشتی - ایران آنکارا

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید