چهره های ساده توریست های خارجی نشان از چیست؟!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/02/08

یکی از مواردی که تعجب مردم شهر گردشگر دوست اصفهان را در مواجهه با توریست های خارجی برمی انگیزاند، سادگی و بی آلایش بودن آنهاست، به گونه ای که سؤالی اساسی در ذهن بیشتر مردم شکل می گیرد؛ چرا زنان کشورهای اروپایی با آنکه تولیدکننده بهترین لوازم آرایشی با برترین کیفیت ها هستند خود تمایلی به استفاده از آنها ندارند؟


سادگی و زیبایی گردشگران خارجی

براساس آمارها، میزان مصرف لوازم آرایشی در کشورهایی مانند فرانسه و آلمان بزرگترین تولیدکننده های لوازم آرایشی در مقایسه با ایران کمتر است در صورتی که آنها بهترین لوازم آرایشی دنیا را تولید و به کشورهای دیگر صادر می کنند. همچنین براساس تحقیقات صورت گرفته، ایران جزء 10 کشور دنیا در زمینه مصرف لوازم آرایشی است که اگر با همین روند پیش رود در آینده ای نه چندان دور تهدیدات جدی به همراه دارد.

دختر جوانی که از کشور آلمان به شهر اصفهان سفر کرده، دلایل سادگی خود را این چنین بیان می کند« ما معتقدیم بسیاری از مواقع سادگی به ما زیبایی می دهد و خودِ واقعی بودن بسیار بهتر از آن است که انسانی را به نمایش بگذاریم که با شخصیت حقیقی ما تفاوت دارد»

گردشگران خارجی اذعان نمودند که اکثر مواقع بدون آرایش و ساده در جامعه حاضر می شوند مگر آنکه به مهمانی یا مجلسی خاص دعوت شوند. خانم میانسال فرانسوی با لباسی ساده و بدون هیچ گونه آرایشی در حال بازدید از چهلستون است که با او همراه می شویم« زنان فرانسه به سلامت پوست خود بسیار اهمیت می دهند و بنابراین کمتر از لوازم آرایشی استفاده می کنند و در صورت مصرف، به کیفیت آن حساسیت خاصی نشان می دهند.»


چهره بدون آرایش و ساده گردشگران خارجی

جواب های آنها کمی متحیرکننده است چراکه ما روزانه در جامعه انسان هایی را می بینیم که تابلوهای نقاشی شده ای هستند که از خود واقعی شان خبری نیست اما به راستی چرا؟ به میان مردم می رویم تا دلایل آنها را جویا شویم، دختر 20-21 ساله ای که آرایش غلیظی بر صورت دارد از کمبود اعتماد به نفس سخن می گوید« از آنجایی که بسیاری از دختران ما به دلایل گوناگون اعتماد به نفس کافی ندارند سعی می کنند خلاء آن را با لوازم آرایشی پر کنند»

دختری که تازه لیسانس خود را گرفته و در پی یافتن شغل است یکی از دلایل این صورت های رنگین را اینگونه بیان می کند« شرایط جامعه ما زنان را به این سمت و سو کشانده است هرگاه زنان ما برای استخدام مراجعه می کنند از آنها ظاهرهایی آرایش کرده می خواهند و میان دو دختر ساده و بزک کرده، دومی انتخاب می شود در نتیجه آرایش یک عامل تشویقی می شود برای دختران که اگر می خواهید در جامعه پذیرفته شوید، نباید ساده باشید.»

اما شاید بتوان راهکار کاهش مصرف لوازم آرایشی را توجه به توانمندی های دختران و زنان دانست. جامعه، سیستم آموزشی و خانواده های ما باید شرایط حضور نوجوانان و جوانان را در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی فراهم نمایند تا بتوانند استعدادهای خود را نمایان کنند و به فکر عرضه خود از طریق لوازم آرایش نباشند.


آرایش غلیظ یا کمبود اعتماد به نفس دختران ایرانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: عالی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید