رالی گردشگری خانوادگی مشهد تا کربلا

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/11/07

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از برگزاری رالی گردشگری خانوادگی حرم تا حرم (مشهد – کربلا) از ۴ تا ۷ اسفند ۹۶ در مسیر حرم مطهر امام رضا (ع) تا حرم مطهر امام حسین (ع) خبر داد. این مسیر یکی از کریدور‌های پر تردد ترافیکی شناخته شده و این رقابت جذاب رالی برای نخستین بار در مسیر زیارتی و سیاحتی دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود.


رالی گردشگری خانوادگی مشهد تا کربلا

به دلیل عدم توجه رانندگان به توصیه‌های ترافیکی و عدم دقت و توجه به علائم راهنمایی نصب شده در جاده‌ها و سایر علل، متأسفانه سالانه جمعی از هموطنان جان خود را از دست داده و یا دچار ضایعات غیرقابل جبران می‌شوند. اینگونه مسابقات باعث توجه بیشتر مردم به سفرهای جاده ای و همچنین رعایت نکات ایمنی خواهد شد.

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی برنامه‌های خاصی را در حوزه ایمنی جاده و سفر در کشور آغاز کرده است، امیدواریم با همکاری و هماهنگی سایر ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط در حوزه امنیت جاده‌ای، شاهد سفر‌هایی ایمن در محور‌های مواصلاتی باشیم.

از مهم‌ترین اهداف برگزاری رالی حرم تا حرم، سنجش و ارتقای استقامت و پایداری رانندگان در طول مسابقه، جهت‌یابی، ردیابی و محاسبات دقیق به منظور رسیدن به موقع به مراکز کنترل و در نتیجه کمک به امر ترافیک، آموزش رانندگی صحیح و مطمئن با اجرای تمام قوانین راهنمایی و رانندگی، تعمیرات اتومبیل با حداقل امکانات و حداقل زمان در حین مسابقه، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و سنت‌های مردم بومی مناطق مختلف کشور و سرعت انتقال و تصمیم‌گیری به موقع برای پیشگیری از حوادث و تصادفات می باشند.

مسابقه جذاب رالی حرم تا حرم روز جمعه ۴ اسفند ماه با شرکت ۵۰ دستگاه خودرو از حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد آغاز می‌شود و پس از طی حدود ۲ هزار کیلومتر با عبور از شهر‌های سمنان، بروجرد، ایلام و مهران، ۷ اسفندماه در شهر کربلا، مقابل حرم مطهر امام حسین (ع) به پایان می‌رسد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: عالی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید