رشد شگفت انگیز گرجستان در زمینه جذب گردشگر

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/03/06

سفر و گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد جهانی، از سریع‌ترین و بزرگ‌ترین صنایع خدماتی در حال رشد در سطح جهانی می باشد. اما دو برابر شدن شمار گردشگران گرجستان نسبت به جمعیت این کشور، امری شگفت انگیز بوده که بررسی آن می تواند کمک قابل توجهی به سایر کشورهایی که دارای قابلیت های فراوان اما از نظر گردشگری ضعیف اند، بکند. در ادامه به دلایل رشد شگفت انگیز گردشگری در کشور آرام و زیبای گرجستان خواهیم پرداخت.


دیدنی های گرجستان، نمای شهر تفلیس

کشور گرجستان با سه میلیون و 477 هزار نفر جمعیت و با مساحت کوچک 69 هزار و 700 کیلومتر مربع، به تازگی با فساد زدایی و اصلاح و شفاف سازی قوانین خود، پیشرفت های بسیار بزرگی را در زمینه های مختلف برای مردمان خودش به ارمغان آورده است.


دیدنی های گرجستان، پارک ملی تفلیس

به دنبال انقلاب بدون خونریزی رز در این کشور، گرجستان سیاست خارجی متمایل به غرب را با هدف پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا در پیش گرفته و اصلاحات اقتصادی و دموکراتیک را با اهداف مشترک دنبال می‌کند که سبب قوی‌تر شدن سازمان‌های دولتی شده است.


دیدنی های گرجستان، نمای شهر زیبای تفلیس

از جمله اقدامات سازمان ملی گردشگری گرجستان (GNTA) برای توسعه صنعت گردشگری این کشور می‌توان به توسعه زیرساخت‌های گردشگری، تسهیل سفرهای بین‌المللی، بهبود خدمات، اجرای فعالیت‌های بازاریابی در بازارهای داخلی و بین‌المللی و توسعه محصولات گردشگری اشاره کرد.


دیدنی های گرجستان، پارک های شهر تفلیس

بیش از گردشگران کشورهای مختلف دنیا، کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، ترکیه و ایران به گرجستان سفر می کنند. در میان کشورهای اتحادیه اروپا نیز شهروندان فرانسه، انگلیس، هلند، اسپانیا و آلمان و از کشورهای عربی نیز اتباع اردن، عربستان و کویت به گرجستان سفر می کنند. همچنین در سالهای اخیر سفرهای گردشگری از هند و چین به گرجستان افزایش یافته است.


دیدنی های گرجستان، پل زیبای صلح

تقریباً 4 /61 درصد از درآمد صادراتی گرجستان به گردشگری اختصاص دارد. درآمدهای حاصل از گردشگری بین‌المللی روندی رو به رشد را برای این کشور نشان می‌دهد که در سال 2015 به عدد 94 /1 میلیون دلار رسیده است. گردشگران خارجی در سال 2015، 33 /0 بیلیون دلار در گرجستان خرج کرده‌اند که نسبت به سال 2014 رشدی 2 /10‌درصدی را تجربه کرده است.


نماد شهر تفلیس، پل صلح

منبع: ایرنا - ویکی پدیا

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید