نکات ضروری استفاده از وای فای عمومی برای مسافران

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/02/23

استفاده از Wi-Fi عمومی که معمولا در فرودگاه، هتل، رستوران و دیگر مکان‌‌ها وجود دارد، یکی از راه های اتصال به اینترنت در حین سفر می باشد. اما توجه به نکات و مسائل امنیتی هنگام وصل شدن به اماکن عمومی که دارای وای فای هستند، امری بسیار مهم خواهد بود. در ادامه متن به بررسی مهمترین نکات حین اتصال به اینترنت عمومی هتل ها، فرودگاه ها و سایر اماکن عمومی خواهیم پرداخت.


نکات ضروری استفاده از وای فای در فرودگاه ها و هتل ها

معمولا وای‌فای در لابی هتل، عمومی است اما زمانی که در اتاق خود هستید و برای اتصال از شما رمز ورود می‌خواهد، این یعنی اتصال دارای امنیتی نسبی است. بهتر است از Wi-Fi عمومی فقط برای چک کردن آب و هوا، اخبار و اطلاعات پرواز استفاده کنید. برای وسایل الکترونیکی خود مثل تلفن همراه، لپ تاپ و تب لت، رمز‌های ورودی سختی در نظر بگیرید تا امنیت آن بالا برود.


رعایت نکات امنیتی حین استفاده از وای فای اماکن عمومی

طبیعتا دزدان همیشه از مکان‌هایی که دارای وای‌فای عمومی است، مطلع هستند و کار خود را به خوبی می‌دانند. این بدان معنا نیست که در هر کافی‌شاپی یک دزد وجود دارد اما باید محتاط باشید تا اینکه تاسف بخورید. پس هیچوقت اطلاعات اصلی خود و کارت های بانکی تان را داخل گوشی خود ذخیره نکنید.

ممکن است بخواهید اطلاعات حساب بانکی خود را چک کنید یا خریدی آنلاین انجام دهید، استفاده از وای‌فای به طور جدی این اطلاعات حساس را در معرض خطر قرار می‌دهد. برای چک کردن اطلاعات بانکی، از اینترنت سیم‌کارت خود استفاده کنید.

همیشه در اماکن عمومی مثل فرودگاه، مترو، رستوران ها و هتل ها، حواستان به اطراف باشد زیرا هر لحظه ممکن است یک دزد با سرک کشیدن در گوشی یا لپ‌تاپ شما، به راحتی از گذر‌واژه‌ی شما مطلع شود.


حفاظت از اطلاعات شخصی در حین سفر

از امن بودن صفحه‌ی وب مطمئن شوید. مثلا با جابه‌جایی یک حرف یا اضافه کردن، با ایجاد تغییری کوچک، صفحه‌ای جعلی درست می‌شود و شما بدون اطلاع، رمز خود را وارد کرده و بدین ترتیب، اطلاعات شخصی شما در اختیار دزدان قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از نکات امنیتی مهم حین استفاده از وای فای در اماکن عمومی این است که برای محافظت از سابقه مرور و گذرواژه خود، از مرور‌گری متفاوت استفاده کنید. مثلا اگر همیشه از کروم استفاده می‌کنید، این بار از اکسپلورر استفاده کنید.

همچنین به هیچ عنوان گذر واژه و اطلاعات شخصی خود را حین سفر در کامپیوتر‌های عمومی وارد نکنید یا آن را ذخیره نکنید تا فردی که بعد از شما از آن سیستم استفاده می‌کند، از این اطلاعات سوء استفاده نکند. حتما در پایان کار از برنامه خارج شوید.


منبع: کوله پشتی

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید