بهترین شهرهای ایران برای سفر در فصل گرم تابستان

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/04/07

ایران کشوری است که سلیقه و خواسته هر گردشگری را از سفری جذاب و خاطره انگیز برآورده می کند. جنگل های سرسبز، کویرهای سوزان، دشت و کوهستان، دریا و رودخانه، بناهای تاریخی، مناطق تفریحی و هر نوع جاذبه گردشگری در این کشور پهناور وجود دارد. در ایران در هر چهار فصل سال می توان از آفتابی گرم و طلایی لذت برد و یا با مناظری مثل کوه های برفی مواجه شد.


بهترین شهرهای ایران برای سفر در فصل گرم تابستان

رابطه سفر و تابستان به گونه ای است که شاید نتوان یکی را جدا از دیگری تصور کرد. تابستان که از راه می رسد، با تعطیلی مدارس، گرم شدن هوا و کاهش بارندگی مردم کوله بار سفر را می بندند و به نقاط مختلفی می روند. در این متن فهرستی از بهترین نقاط ایران برای سفر در فصل تابستان معرفی شده است. اگر قصد سفر در این فصل گرم را دارید پس با ما همراه شوید.

چادگان؛ بهشت گمشده اصفهان

چادگان یکی از شهرستان های استان اصفهان است و در حدود 115 کیلومتری مرکز این استان قرار دارد. یک مجموعه تفریحی در چادگان وجود دارد که دارای اسکله قایق رانی، قایق های پدالی، قایق های موتوری، اتوبوس دریایی، باشگاه سوارکاری، استخر، رستوران، زمین های ورزشی و تله کابین است. علاوه بر این ها، این مجموعه به امکاناتی هم برای اقامت مسافران مجهز شده است. یکی دیگر از مکان های دیدنی و تفریحی چادگان، دهکده زاینده رود است. این دهکده در ساحل دریاچه سد چادگان واقع شده است و به غیراز مناظر جذاب و دیدنی، داری امکانات تفریحی مختلفی است.


بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان، مجموعه دیدنی چادگان در اصفهان

روستای قالان بافت؛ آب و هوای بهاری در تابستان

روستای قالان از توابع شهرستان بافت، واقع در استان کرمان است. این روستا یکی از خوش آب وهوا ترین مناطق ایران در فصل تابستان است. قالان پر از درخت های گردو و جوی آب سرد و گوارا است. اطراف روستا با دشت ها و گندم زارهای زیبا پر شده است که منظره حیرت انگیزی را به وجود آورده اند. در قالان عسل بسیار مرغوبی هم پیدا می شود. اگر به قالان رفتید توصیه می کنیم حتما عسل این روستا را امتحان کنید.


بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان، روستای خوش آب و هوای قالان در شهرستان بافت

پارک ملی تندوره؛ زیست گاه پلنگ ایرانی در خراسان شمالی

پارک ملی تندوره در نزدیکی مرز ترکمنستان قرار دارد. تندوره منطقه ای کوهستانی است با تپه ها و دره هایی که از گیاهان مختلفی پوشیده شده اند. زمستان های تندوره بسیار سرد هستند و شاید 5 ماه در سال برف در کوه های تندوره ببارد. به همین دلیل، تندوره تابستان های خنکی دارد. یکی از نکاتی که تندوره را از دیگر مناطق متمایز می کند، تنوع زیستی و حیات وحش متنوع این پارک است. هرسال علاقه مندان زیادی به تورهای سافاری و بازدید از حیات وحش به تندوره می روند تا از پارک ملی و گونه های جانوری آن بازدید کنند.


بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان، پارک ملی تندوره در خراسان شمالی

سیاسرد بروجن؛ خنک ترین منطقه گردشگری ایران

سیاسرد در فاصله 6 کیلومتری بروجن قرار دارد و با باغ های میوه، چشمه های آب زیرزمینی و هوای خنک و دلپذیر، مسافران زیادی را در فصل بهار و تابستان به سمت خود می کشاند. در زمستان هم سیاسرد منطقه ای محبوب برای کوه نوردی و اسکی است. سیاسرد یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری ایران است. گفته می شود در تابستان هیچ جایی در ایران به خنکی سیاسرد نیست.


بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان، منطقه خنک سیاسرد بروجن

آهار؛ گریزی از هیاهوی تهران

روستای آهار یکی از خوش آب وهوا ترین مناطق شمیرانات است که دارای مزارع وسیع و باغ های سرسبزی است. طبیعت آهار در اردیبهشت ماه که درختان گیلاس شکوفه می زنند بسیار دیدنی است. در آبان ماه هم که جنگل های آهار به رنگ های زرد و نارنجی درمی آیند، بازدید از این منطقه جذابیت خاص خود را دارد. یکی از جاذبه های آهار آبشار و ییلاق شکر آب است که در غرب روستا و درمیان دره ای سرسبز واقع شده است. شکر آب باغستانی است ییلاقی و باصفا که چند قنات و چشمه آب ازجمله چشمه برفی شکر آب در آنجا جریان دارند.


بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان، روستای خوش آب و هوای آهار در شمیرانات

اگر اهل ماجراجویی و کوه نوردی باشید، می توانید از مسیر روستای شهرستانک به آهار بروید. ابتدا باید با تله کابین یا پیاده مسیر قله توچال را طی کنید و از قله به سمت شکر آب و روستای آهار بروید. بازدید از آهار در یک روز ممکن است ولی اگر خواستید مدت بیشتری را آنجا بگذرانید، می توانید در طبیعت آهار چادر بزنید. اجاره خانه در روستا هم گزینه دیگری است. جالب است بدانید آهار یکی از محبوب ترین مسیرهای دوچرخه سواری و موتورسواری برای افراد حرفه ای است.

زریوار؛ مروارید کردستان

بهترین فصل برای بازدید از دریاچه زریوار و سفر به این منطقه، فصل بهار و تابستان است. زریوار نام دریاچه ای (تالاب آب شیرین) است که در 3 کیلومتری غرب شهر مریوان، از توابع کردستان قرار دارد. طول و عرض دریاچه به ترتیب حدود 5 و 1.6 کیلومتر است و عمق آن تا 5.5 متر هم می رسد. دریاچه زریوار در دره ای پهناور قرارگرفته و اطراف آن را اکثراً جنگل های بلوط و بیشه زارهای نیمه انبوه پوشش داده است که مناطق خوش آب وهوایی برای پیک نیک و طبیعت گردی هستند.


بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان، دریاچه زریوار در مریوان

چابهار؛ خنک ترین بندر ایران در تابستان

هرسال تابستان با وزیدن باد های موسمی از سمت اقیانوس هند آب وهوای چابهار مطبوع تر و خنک تر می شود. سفر نوروزی به چابهار هم تجربه ای خاطره انگیز است. جاذبه های طبیعی زیادی ازجمله کوه های مینیاتوری، آبزیان مختلف، گِل فشان و میوه های گرمسیری در چابهار منتظر شما هستند. یکی از زیبایی های چابهار تماشای غروب آفتاب در خلیج است.


بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان، شهر بندری چابهار

اگر به چابهار رفتید حتما از تالاب لیپار بازدید کنید. تالاب لیپار در 15 کیلومتری شرق چابهار قرار دارد و به تالاب صورتی هم معروف است. به دلیل وجود پلانکتون های قرمز در تالاب لیپار آب تالاب صورتی رنگ است. در تالاب لیپار گونه های گیاهی و جانوری متنوعی وجود دارند که بازدید از آن ها را به شما توصیه می کنیم.


بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان، تالاب لیپار چابهار

منبع: خبرگزاری دنیای سفر

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید