سفر برقي زوج اروپایی به ايران با خودروی تسلا

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/04/13

سفر برقي «ماگدالنا» و «بنديکت» انگيزه‌هايي فراتر از تست يک خودروي متفاوت دارد، آن‌ها در پي اثبات فرضيه‌هايشان درباره‌ي داشتن سفري آسان براي بهتر ديدن کشورها در شرايطي معمولي با کمترين آسيب به محيط زيست هستند.

تسلا، ماگدالنا و بنديکت تا حالا ۱۰ هزار کيلومتر راه آمده‌اند و نزديک به ۲ مگاوات برق مصرف کرده‌اند. يکي از انگيزه‌هاي سفر اين زوج سوئيسي آن بود که اثبات کنند قرار نيست هنگام سفر با خودروي برقي در جايي بمانند، چون اين دستگاه براحتي قابل شارژ است، حتي در پارکينگ خانه با اتصال به پريز برق. آن‌ها تصاويري از جايگاه‌هاي شارژ اين خودرو در ايران را منتشر کرده‌اند تا خيال دغدغه‌مندها را از اين بابت آسوده کنند.


ماجراجويي زوج اروپایی در ايران با خودروي برقي

اين زوج اروپايي تابستان ۲۰۱۶ يک مدل از خودروي برقي «تسلا» را اجاره کردند و در يک سفر آزمايشي از ايتاليا راهي اتريش، اسلواکي و بعد پرتغال شدند. آن‌ها يافتند که خودروي برقي براحتي قابليت تبديل به يک چادرخواب دو نفره را دارد، ضمن اين‌که ماجراجويي برقي امکان آن را مي‌دهد سفري پاک به ساير کشورها را تجربه کنند.

اين زوج سوئيسي ـ آلمان از ابتداي سال ۲۰۱۷ با انگيزه‌ي رسيدن به ايران و سپس دل آسيا، برنامه‌ريزي اين سفر را آغاز کردند. آن‌ها حدودا ۵۰ روز پيش از سوئيس راه افتادند و از هلند، اتريش، اسلوني، بوسني و هرزگوين، مونته‌نگرو، کوزوو، آلباني، بلغارستان، ترکيه، گرجستان و ارمنستان گذر کردند و بعد هم به ايران رسيدند. سفرشان به ايران نزديک به چهار هفته طول کشيد.


سفر به دور دنیا با خودروي برقي

آن‌ها به همراه خودروي برقي‌شان از مرز شمال غربي وارد کشورمان شدند و در تبريز، اروميه، مراغه، زنجان، رشت، گچسر، تهران، قم، کاشان، اصفهان، نائين، گرگان، پارک جنگلي گلستان، بجنورد و شيروان توقف داشتند تا علاوه بر تماشاي جاذبه‌ها، خودروي‌شان را هم شارژ کنند.

آن‌ها به تازگي از ايران خارج شده‌اند و قرار است تا آسياي مرکزي پيش بروند. از ترکمنستان و ازبکستان عبور مي‌کنند و از روسيه و اسکانديناوي به خانه برمي‌گردند. شايد اين نخستين‌بار باشد که گردشگراني با خودرويي برقي، مسافتي طولاني را طي مي‌کنند تا تابوي ماجراجويي‌هاي برقي را بشکنند.


گردشگراني با خودرويي برقي

منبع: بزنیم بیرون

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید