لرزش ۵ اثر تاریخی کرمانشاه بر اثر زلزله اخیر

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/08/27

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه بررسی ها برای تخمین میزان تخریب آثار تاریخی ادامه دارد گفت: ۵ اثر تاریخی کرمانشاه در اثر زلزله آسیب دیده است.جلیل بالایی در پی زلزله شدید اخیر در کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه این زلزله به آثار و بناهای تاریخی استان خساراتی وارد کرده است.
لرزش ۵ اثر تاریخی کرمانشاه بر اثر زلزله اخیر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: در اثر زلزله اخیر 5 اثر تاریخی در 3 شهرستان قصر شیرین، سرپلذهاب و دالاهو آسیب دیده‌اند و سرکشی‌ها به سایر آثار تاریخی برای تخمین درصد آسیب‌های وارده ادامه دارد.

طاق بستان و بیستون از زلزله در امان ماندند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه طاق بستان و بیستون از زلزله در امان ماندند، جزئیات آسیب زلزله به آثار تاریخی کرمانشاه را تشریح کرد. وی افزود: خوشبختانه این خسارت ها در حدی نیست که جای نگرانی داشته باشد، این پنج آثار تاریخی شامل کاروانسرای شاه عباسی، چهارقاپی، عمارت خسرو در شهرستان قصر شیرین، زیج منیژه در شهرستان سرپل ذهاب و قلعه یزدگرد در شهرستان دالاهو است در واقع میانگین تخریب اینها کمتر از 25 درصد است. او همچنین اظهار داشت که آثار تاریخی معروف استان همچون طاق بستان، بیستون، بازار سنتی و معبد آناهیتا آسیبی ندیده‌اند.
سالم ماندن طاق بستان و بیستون، آثار تاریخی استان کرمانشاه در زلزله اخیر


منبع: تسنیم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید