دریاچه‎های تار و هویر؛ دو فرزند زیبای کوه‌های البرز

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/09/12

در کنار گوش دود و ازدحام پایتخت ایران، می‌توان جلوه‌های زیبایی از طبیعت بکر را یافت؛ جلوه‌هایی که می‌توانند یک سفر یک روزه خاطره‌انگیز را برایمان بسازند و تصورات ما را نسبت به زیبایی های طبیعت اطراف تهران دچار تغییرات اساسی کنند. با ما همراه شوید تا با دو دریاچه بی نظیر تار و هویر در دل زیبایی‌های دماوند بیشتر آشنا شویم.

این دریاچه ها از نظر حیات وحش جانوری شامل قوچ، میش البرزی و کل بز است و آبزیان موجود در دریاچه تار و هویر را ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان زرد پر شامل می‌شود. گفتنی است که سالانه از این منطقه گردشگری 120هزار نفر بازدید می‌کنند که از سوی بخش خصوصی امکاناتی از قبیل چادرهای موقت و سرویس بهداشتی برای آن‌ها فراهم شده است.


دریاچه‎های تار و هویر در دماوند

از شهر تهران که فاصله می‌گیریم و مسیر خود را به سوی شهرستان دماوند ادامه می‌دهیم، آنچه که انتظارمان را می‌کشد منظره‌ای تماشایی از طبیعت ایران است که شاید کمتر کسی آن را بشناسد؛ یکی از این مناطق بکر و جذاب دریاچه تار است؛ با نیم ساعت پیاده‌روی از شرق دریاچه تار، دریاچه دیگری موسوم به هویر دیده می‌شود. این منطقه دارای آب و هوایی کوهستانی است و برای تفریحات آبی از جمله شنا و قایقرانی و ماهی‌گیری مناسب می باشد.

عاملی که بسیاری را به این منطقه می‌کشاند، ماهیگیری در دریاچه تار است. در این دریاچه می‌توان به صید ماهی قزل‌آلا پرداخت و از انجام این تفریح لذّت برد؛ فقط به یاد داشته باشید که ماهیگیری در این دریاچه مستلزم دریافت مجوز از سازمان حفاظت از محیط‌زیست است. همینطور گردشگران خوش ذوق می توانند با قایق‌های بادی به درون دریاچه تار بروند و روزی خوش را برای خود بسازند.


ماهیگیری در دریاچه تار دماوند

همچنین رشته کوه قره‌داغ با ارتفاع 4 هزار و 80 متر و کوه زرین با ارتفاع 3 هزار و 835 متر در نزدیکی دریاچه‌ها مقاصد مناسبی برای کوهنوردان به شمار می‌رود؛ کوهنوردان علاوه بر خلق یک تجربه لذّت‌بخش از کو‌هنوردی، می‌توانند از ارتفاعات به تماشای زیبایی‌های تار و هویر بنشینند.

تجربه یک آب بازی لذّت‌بخش در فصل تابستان می‌تواند خاطره‌ا‌ی خوش برای شما بسازد؛ البته لازم به ذکر است که در اطراف دریاچه‌ها هیچ‌گونه تمهیداتی برای شنا کردن در آن وجود ندارد؛ اما بسیاری با توجه به خطرات موجود تن به آب می‌زنند. بهترین زمان بازدید از تار و هویر از اردیبهشت تا پایان فصل تابستان است و در هر فصل تصویری زیبا و زیباتر از این منطقه رویایی به چشم می‌خورد.


منطقه رویایی و طبیعت زیبای دریاچه های رشته کوه های البرز

راه‌های دسترسی به دریاچه

روش اول: شهر دماوند، آبادی چنار عرب‌ها، جاده معدن، آخر جاده خاکی، دریاچه تار.

روش دوم: از طریق جاده‌ای که از راه تهران – فیروزکوه و نقطه 98 کیلومتری آن یعنی دلیچای منشعب شده و از روستاهای یهر، لی‌پشت، مومج، دهنار و هویر عبور کرده و در 28 کیلومتری به دریاچه تار رسیده و از ضلع جنوبی آن عبور کرده به جاده‌ای که از طریق دماوند به دریاچه منتهی می‌شود، متصل می‌شود.

روش سوم: شهر دماوند، جاده فیروزکوه، جاده آسفالته آبادی آرو ادامه جاده خاکی، پس از عبور از پل دلیچای و دهنار، به دریاچه هویر می‌رسید.


منبع: تسنیم - بانکی

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید