آبشاری ناشناخته در بیابان های ایران

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/09/20

آبشار پورا با چشم‌اندازی فوق العاده زیبا و منظره طبیعی بکر از برترین جاذبه های استان سیستان و بلوچستان می باشد. با وجودی که این آبشار زیبا تاکنون ناشناخته باقی مانده، اما هر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. این آبشار ناشناخته و زیبا به عنوان جواهری در دل کویر شناخته شده و همه ساله بخصوص در فصل دلنشین بهاری پذیرای مسافران خوش ذوق از نقاط مختلف کشور است.


آبشار پورا در سیستان و بلوچستان

این آبشار زیبا در چهار کیلومتری ورودی روستای اسفند، ۹۵ کیلومتری جنوب غربی دلگان و ۳۰ کیلومتری بخش جلگه چاه هاشم واقع شده است. دلگان در ۴۸۰ کیلومتری جنوب غرب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این منظره زیبا حتی در زمستان که بیشتر نقاط کشور در سوز و سرما بسر می‌برند، با داشتن هوایی بهاری، زیبا و دیدنی است.


منظره طبیعی بکر در دل کویر سیستان و بلوچستان

روستای اسفند با 5 هزار نفر جمعیت از توابع بخش جلگه چاه هاشم دلگان در 95 کیلومتری جنوب غرب این شهرستان کویری واقع شده است. آبشار پورا و نخلستان های اسفند از جاذبه های طبیعی روستای اسفند هستند. تپه ها، کوه ها، باغات کشاورزی و تله کابین پل نیمه کاره اسفند از دیگر مزیت های گردشگری این روستای زیبا می باشند.


آبشار زیبای پورا و نخلستان های اسفند

آبشار اسفند یا پورا یکی از آبشار‌های زیبا و ناشناخته در استان سیستان و بلوچستان در تمام فصول سال پر آب باقی می‌ماند. عمق آب این آبشار دیدنی در بعضی مواقع به بیش از سه متر می‌رسد. نکته جالب اینجاست که باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر کم آبی اکثر منطقه را فراگرفته و خشکسالی ایجاد شده است، اما روستای اسفند ذره‌ای از آبش کم نشده و در اکثر فصول سال رودخانه پر آب است.


منبع: باشگاه خبرنگاران - دانا

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: عالی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید