باغ چشمه بلقیس، با معماری باغ‌های زیبای دوره اسلامی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/09/25

باغ چشمه بلقیس چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر دشت هموار"قلعه کره شهبازی" در فاصله 9 کیلومتری شرق شهر چرام و یک کیلومتری روستای شهرک در میان تپه ماهورها و کوه‌ها، یادآور باغ‌های زیبای دوره اسلامی می باشد.


باغ زیبا و دلنواز چشمه بلقیس چرام

این باغ زیبا و دلنشین با مساحتی افزون بر 4. 5 هکتار، هرساله در فصول مختلف گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور را به خود جذب می‌کند. درختان زیادی از نوع ترئینی و میوه‌ای، جویبارهای زیبا و همچنین سکوهای نشیمن و مناظر دیدنی، تصاویری جذاب را در ذهن و خاطره گردشگران، ثبت خواهند نمود.


باغ‌های زیبای دوره اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد

باغ زیبا و رویایی چشمه بلقیس در ۲۰ کیلومتری شهر دهدشت، نشان دهنده طبیعتی دلنشین شامل درختان تنومند، رود های زیبا، پرندگان دیدنی و هر چیزیست که یک گردشگر خوش ذوق از این طبیعت زیبا طلب می کند. سالانه 600 تا 700 هزار گردشگر از باغ «چشمه بلقیس» چرام واقع در شهر چرام مرکز شهرستان چرام در220 کیلومتری جنوب غرب یاسوج دیدن می‌کنند.


طبیعتی دلنشین درختان متعدد و رودهای روان و پرندگان دیدنی در باغ چشمه بلقیس

باغ چشمه بلقیس شامل فضاهایی چون 4 برج به ابعاد 70*150 متر در ضلع غربی باغ، چشمه، استخر و در قسمت شرقی آن صخره‌ای بزرگ به ارتفاع 20 متر و استخر زیبا به شعاع 10 متر و عمق 1.5 متر به‌صورت دایره که دارای سه ورودی و یک خروجی و باغی بزرگ از انواع درخت میوه و بید مجنون است.


استخر زیبا در باغ چشمه بلقیس

پوشش گیاهی این باغ بدلیل گرمسیری بودن این منطقه شامل اکالیپتوس، سدر، بلوط، سرو و دارای درختان متنوع میوه‎ای چون گردو، گلابی، سیب، لیمو ترش، خرمالو، پرتقال، نارنگی، انجیر، انگور، توت، نارنج، نخل و ... می‎باشد.


پوشش گیاهی متنوع باغ چشمه بلقیس

روش آبیاری این باغ تاریخی براساس فوران آب چشمه‌های اصلی و چندین چشمة فرعی می‌باشد که بوسیله نهرهای کوچک و بزرگ متعدد در باغ جریان می‌یابد و آب مازاد آنها از جویی بزرگ به طرف استخر باغ که در ضلع جنوب غربی باغ واقع شده هدایت می‌شود.


 یکی از باغ‌های گیاه‌شناسی جهان به نام باغ چشمه بلقیس در ایران

این باغ به دلیل داشتن تنوع گیاهی، به ‌عنوان یکی از باغ‌های گیاه‌شناسی جهان معرفی می شود که علاوه بر ارزش تحقیقاتی و مطالعاتی، منطقه ای زیبا و دیدنی برای جذب توریست، توسعه کشاورزی و طرح پرورش ماهی می باشد.


منبع: تسنیم - کافه گردش - تبیان

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید