دشت های سرسبز مخملی در روستای بهشتی ویست

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/10/12

وسیع ترین روستای شهرستان خوانسار استان اصفهان با نام "ویست" با داشتن ظرفیت‌های بسیاری در مقوله گردشگری، دارای طبیعت بکر و تاریخی کهن می باشد. گوشه‌ای دنج و کشف نشدنی که در نظر هر گردشگر ماجراجویی خود نمایی می کند.

ویست در 30 کیلومتری غربی شهرستان خوانسار در دل پیشکوه های زاگرس و مقابل زردکوه قرار دارد. جالب آن است که تمامی روستاهای اطراف آن با ویست از نظر لهجه و گویش هیچ وجه اشتراکی ندارند حتی با آن که هر کدام با فاصله‌ی 5 کیلومتری قرار دارند.


طبیعت بکر روستای بهشتی ویست در استان اصفهان

هوای مطبوع این طبیعت بکر و دست نخورده، در فصل بهار عجیب به دل می‌نشیند به ویژه اینکه در اردیبهشت ماه در بین تپه‌های آن با رویش گیاهان خودرو انگار یک مخمل سبز بر روی آن کشیده شده است. مخملی که دوست دارید روی آن شیرجه بزنید و یا برای ساعت‌ها دراز بکشید و به آواز قناری‌ها و پرندگان صحرایی گوش دهید.

روستای ویست دارای گنجینه های ارزشمندی از طبیعت بکر شامل دشت‌های زیبا و منحصر به فرد می باشد. مزارع لاسُمان، بادام ، جومزه و پیکریان نمونه های کوچکی از این طبیعت زیباست. اگر چه در کنار این مزارع انبوه باغ‌ انگور های مرغوب نیز به وفور به چشم می‌خورد، در فصل بهار شکوفه‌های انگور عطری دل‌انگیز دارند که استشمام آن لحظاتی رویایی را به شما هدیه می‌دهد.


مزارع و دشت های سرسبز و پهناور روستای ویست

از دیگر دیدنی های جذاب روستای ویست می‌توان به رودخانه دربند، بیشه‌های اطراف سد گلپایگان و همچنین بارگاه معنوی پیر شهریار که در 4 کیلومتری پس از ویست و پیش از سد گلپایگان قرار دارد، اشاره کرد. رودخانه خروشان دربند از انشعابات رشته کوه‌های زاگرس، تفرجگاهی زیبا در میان بیشه‌های سر به گریبان رفته درختان محلی می باشد.

در مجاورت این رودخانه زیبا، درخت‌های محلی در فصل پائیز میوه‌های جنگلی به نام " گیچ" را پرورش می دهند، میوه‌هایی شیرین از نژاد زالزالک اما به قدری سرخ که در فصل رویش انگار بر هر درخت آن حجم انبوهی از خون زلال بر درختان نشسته است.

روستای ویست دارای جاذبه های تاریخی ارزشمندی نیز می باشد که یکی از آنها عبارت است از قلعه‌ای تاریخی 3700 ساله که متاسفانه با گذر زمان تبدیل به یک تپه شده است. به گفته باستان شناسان اگر درب این قلعه به سوی کاوشگران باز شود تاریخ نهفته و گمشده این روستا و حتی گلپایگان آشکار می‌شود.


جاذبه های تاریخی و طبیعی روستای ویست

سوغات ارزشمند این روستای جذاب که یادآور یک سفر ماجراجویانه در اعماق طبیعت می باشد عبارتند از فرش دستباف بدون نقشه ویستی که حاصل تراوشات فکری و ذهنی پیشینیان بوده است. از صنایع دستی دیگر این روستا می‌توان به سبد بافی که توسط بانوان و فعالین این روستا انجام می‌شود اشاره کرد.

از سوغاتی‌های دیگر این روستای بکر لبنیات تازه و طبیعی است که توسط دامداران تهیه شده و حتی به سایر استان‌های کشور از جمله پایتخت نیز صادر می‌شود؛ همچنین ویست به دلیل بهره‌مند بودن از باغ‌های انگور کشمش و شیره انگور مرغوبی دارد که توسط بانوان این روستا تهیه شده و به عنوان یک سوغات ارزنده و ارزشمند نیز محسوب می‌شود.


صنایع دستی و سوغات بی نظیر روستای ویست

منبع: تسنیم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید