نوع تازه ای از گردشگری با نام گردشگری تاریک در جهان!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/10/23

تاریخچه‌ی گردشگری سیاه به تماشا و بازدید گردشگران از شهرهای جنگ‌زده یونان باستان برمی‌گردد. براساس برخی گفته ها نیز یکی از اولین مناطقی که در دنیا گردشگری سیاه در آن شکل گرفت، منطقه اعدام‌های زیاد و تماشای دسته جمعی این اعدام ها توسط مردمان گذشته بود.


گردشگری تاریک در جهان

سفر کردن برای تماشای آثار تلخ و دردناک ناشی از حوادث طبیعی مثل زلزله، سیل‌، بازماندگان جنگ‌ها و حملات شیمیایی هدف گردشگری سیاه است که گردشگران را با مفهوم مرگ و حادثه روبرو می کند. در حال حاظر هم مناطقی مثل ویرانه های توفان «کاترینا» در نیواورلئان آمریکا، ویرانه‌های «پمپی» (ایتالیا) و بازمانده‌ها‌ی سونامی سال 2004 میلادی در سواحل اندونزی از دیدنی های جذاب گردشگران می باشند.


سفر کردن برای تماشای آثار تلخ و دردناک حوادث طبیعی

در این نوع گردشگری، جهانگردان علاوه بر این‌که اثرات تخریب یک منطقه‌ی مصیبت‌زده را می‌بینند، زندگی افراد بومی و درد کشیده آن منطقه مصیبت دیده را لمس کرده و مهارت‌های کنار آمدن با شرایط سخت و مقابله با بحران را از این افراد یاد می گیرند. از مزایای «گردشگری سیاه» می توان به افزایش آگاهی مردم و نسل های آینده اشاره کرد که حاصل آن شاید تکرار نشدن رویدادهای اسف بار و غمناکی که در گذشته اتفاق افتاده، باشد.


تور های پرسود گردشگری سیاه

همینطور برخی گردشگران برای مشاهده مردمی که در فقر و بدبختی زندگی می‌کنند، مسافت های دور و سختی و نا امنی راه ها را به جان می خرند تا چیزهای جدیدی را تماشا کنند که تابحال از نزدیک ندیده اند. چیز های جالبی که گردشگران ثروتمند را مات و مبهوت خود خواهد ساخت. البته بسیاری معتقدند که این نوع گردشگری سبب رونق زندگی افراد فقیر ومستمند نیز می شود. سومالی، اتیوپی و بخش‌هایی از هندوستاناز اهداف این گردشگران می باشند و قابلیت جذب گردشگر سیاه را دارند.


سفر برای دیدن فقر و بدبختی مردم جهان

در جهان امروزی به مناطقی سفر می شود که زمانی آن هم بسیار دور در آن اتفاقی تلخ روی داده و از آن به عنوان یک خاطره تلخ و قدیمی یاد می کنند. نظیر وقایع جنگ جهانی دوم یا مثلا در پاریس قبرستانی زیرزمینی کشف شده و گروهی علاقمند به بازدید از آن هستند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: معمولی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید