کنگ، یکی از زیباترین روستاهای ایران در نزدیکی مشهد

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/10/27

شهرستان طرقبه در 16 کیلومتری شمال‌غربی مشهد جاییست که آب و هوایش، باغ‌های دلگشا و دیدنی اش، بازار صنایع دستی و رستوران‌های فراوانش زبانزد مشهدی هاست. طرقبه به عنبران و جاغرق بسیار نزدیک است و بند گلستان و پارک وکیل‌آباد و کوهستان پارک شادی نیز بر سر راه آن قرار دارند. تماشای زیبایی های هر کدام از این مناطق طبیعی و جذاب، به تنهایی یک روز کامل به طول می انجامد. پس در سفر به شهر مشهد از تماشا و لمس این گردشگاه های فوق العاده زیبا غافل نشوید!


 یکی از زیباترین روستاهای ایران در نزدیکی مشهد با نام روستای کنگ

شهر طرقبه دارای امکانات توریستی فراوانی می باشد و به همین دلیل مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است. در باغ‌های طرقبه بیشتر درختان میوه به چشم می‌آید و رستوران‌های آن نیز در میانه باغ‌ها یا در باغچه‌های مصفا دایر شده‌اند.


روستای دیدنی کنگ طرقبه، ماسوله مشهد

روستای کنگ در 28 کیلومتری غرب مشهد (21کیلومتر از پل وکیل آباد) و در قسمت جنوبی رشته کوه‌های بینالود و در فاصله 22 کیلومتری جنوب طرقبه واقع شده و در یکی از دامنه‌های شمال شرقی ارتفاعات بینالود و در جوار رودخانه کنگ احداث شده و در محور دره این رودخانه قرار دارد.


طبیعت سرسبز و دیدنی روستای تاریخی کنگ

بررسی ویژگی‌های اقلیمی و زوایای چیدمان خانه‌های روستا و شکل‌گیری محله‌ها و کوی و کوچه ها نمایانگر اندیشه های ژرف و برجسته در پشت ساختمان پلکانی روستا بوده که «کنگ» را بسیار برتر و برجسته تر از روستاهای مشهور «ماسوله»، «اورامان»، «ابیانه» و… نشان می‌دهد. نحوه استقرارخانه‌ها با توجه به اقلیم و جهت باد و جهت تابش خورشید در راستای شمال شرقی – جنوب غربی تعیین شده که بیشترین بهره‌ گیری ازانرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن را در پی خواهد داشت.


دیدنی های نزدیک شهر مشهد، روستای کنگ

کوه‌ها، ارتفاعات، رودخانه خروشان و چشم‌اندازهای طبیعی فوق العاده زیبای کنگ، این روستای دیدنی را به یکی ازجاذبه‌های طبیعی و دیدنی حومه مشهد تبدیل کرده است. آبشار کنگ از دیگر دیدنی‌های این روستاست. در مسیر آبشار چشمه‌ها و آبشارهای کوچکی نیز قرار دارد. برای تماشای این آبشار دیدنی فرو افتاده در دل طبیعتی دلگشا باید بسمت 5 کیلومتری جنوب غربی روستای کنگ در میان دره‌ای سرسبز حرکت کنید.

در ادامه، تماشای تصاویری گلچین شده از دیدنی های فوق العاده زیبای بهاری، پاییزی و زمستانی این منطقه جذاب و زیبای گردشگری را از دست ندهید!


ماسوله مشهد، روستای کنگ
رودخانه زیبای روستای کنگ شهر مشهد
طبیعت زمستانی روستای دیدنی کنگ طرقبه
منظره پاییزی زیبا از روستای کنگ طرقبه
منظره دیدنی روستای کنگ در نزدیکی مشهد
طبیعت پاییزی روستای کنگ طرقبه

منبع: تسنیم

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید