سه مقصد طلایی برای تماشای پدیده زیبای شفق قطبی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1396/11/25

شفق‌های قطبی، رنگ‌های خیره‌کننده و انعکاس گاز‌هایی هستند که معمولاً در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی ایجاد می شوند. این پدیده فوق العاده زیبا زمانی رخ میدهد که تعداد زیادی از الکترون‌هایی که از خورشید عبور می‌کنند، در امتداد میدان مغناطیسی خود به سمت زمین حرکت کرده و با ذرات هوا برخورد کنند. سپس هوا به نحوی مشابه با آنچه در یک لوله نور فلورسنت اتفاق می‌افتد، نزدیک به 60 مایل (100 کیلومتر) بالای سطح زمین، حالتی درخشان پیدا می‌کند.


سه مقصد طلایی برای تماشای پدیده زیبای شفق قطبی

بهترین مکان برای مشاهده این پدیده، سواحل نروژ در شهر ترومسو (در نزدیکی دماغه‌ی شمالی) و ریکیاویک، پایتخت ایسلند می باشد. در میان تمام مقصد‌های شمالی، این دو بهترین هستند. اما اگر نمی‌خواهید به این مناطق دور شمالی سفر کنید، منطقه‌ای که بین شهر رووانیمه و شهر نروژی بودو واقع شده، بهترین گزینه است. نیمه‌ی شمالی نروژ، سوئد و ایسلند برای دیدن این پدیده، بهتر از نیمه‌ی جنوبی هستند.


بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی

در نروژ، شهر ترومسو (Tromsø) و در دماغه‌ی شمالی، اگر آسمان شب صاف باشد، به راحتی می‌توانید این پدیده را ببینید، حتی اگر خیلی نورانی نباشد. از این منطقه کمی که به سمت جنوب و مرکز پیش می‌روید، کمتر می توانید آن را مشاهده کنید.


گردشگری طبیعت، تماشای پدیده فوق العاده زیبای شفق قطبی

همچنین بهترین زمان برای دیدن شفق قطبی از هر نقطه در اطراف یا بالاتر از دایره قطب شمال، بین ماه سپتامبر و اواخر آوریل است زیرا در این زمان، اوج زمستان را خواهید دید. به سمت جنوب اسکاندیناوی که پیش می‌روید، فصل این پدیده کوتاه‌تر خواهد بود. حتی می توان گفت ماه‌های قبل و بعد از زمستان، بیشتر می‌توان شاهد اتفاق این پدیده بود. بین اواسط ماه اکتبر و مارس بهترین زمان برای دیدن شفق شمالی در این منطقه است.


تماشای شفق قطبی در قطب شمال

گاهی اوقات بازدید‌کنندگان برای دیدن این پدیده از 10 تا 4 صبح، جمع می‌شوند زیرا زمان دقیقی برای این اتفاق وجود ندارد. مردم محلی معمولا توصیه می‌کنند حداقل یکی دو ساعت صبر کنید تا طبیعت پاداش صبوری شما را بدهد!


بهترین زمان تماشای شفق قطبی

منبع: کوله پشتی

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: عالی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید