نکاتی راهگشا برای مسافران نوروزی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1397/12/25

تعطیلات طولانی نوروز ، فرصت بسیار مناسبی برای مسافرت است، نه درس و مدرسه مانع می‌شود و نه کار و مسئولیت؛ آب و هوای خیلی از نقاط دنیا هم در این وقت سال، جان می‌دهد برای گذرندان اوقاتی فرح‌بخش. با این وجود، بد نیست پیش از سفر، حواس خود را جمع کنید و نکاتی را در نظر داشته باشید که می‌توانند از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند و خاطره‌ی سفری راحت و بی‌دردسر را برای شما باقی بگذارند.

 نکات مهم سفر های نوروزی

اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر دارید، به‌خاطر داشته باشید که هفته‌ی دوم تعطیلات نوروزی برای مسافرت مناسب‌تر است؛ روزهای اول تعطیلات، مردم بیشتر سفر می‌کنند و شهرهای توریستی شلوغ‌تر هستند.

بهتر است که قبل از سفر، خرید بلیت و رزرو هتل خود را انجام دهید. به‌خصوص در شهرهای پرمسافر، ممکن است در صورت عدم انجام این کار، در مقصد با مشکل مواجه شوید. اگر قصد سفر با خودرو شخصی خود را دارید، حتماً قبل از سفر خودرو را از نظر فنی معاینه کرده و عیب‌های احتمالی آن را رفع کنید.

قبل از سفر، تمام شرایط مقصد خود را بررسی کنید؛ آب و هوای مقصد، مقرارت گمرک، لیست داروهای ممنوع، شرایط رانندگی در آن‌جا و ... از آن دسته اطلاعاتی هستند که دانستن‌شان لازم است.

همراه داشتن داروهایی که مصرف می‌کنید را فراموش نکنید! در تعطیلات ممکن است داروخانه‌‌ی شبانه‌روزی به راحتی پیدا نشود. بردن داروهای مسمومیت، سرماخوردگی و مُسکن هم ضرری ندارد.

اگر قصد دارید وعده‌های غذایی را در رستوران‌های بین راه صرف کنید، مطمئن شوید که آن رستوران، مجوزهای لازم را دارد. قبل از سفارش، به نظافت میزها، روپوش پیشخدمت‌ها، قاشق و چنگال و سایر ظروف دقت کنید. بعضی از رستوران‌دارها به شما اجازه می‌دهند از آشپزخانه هم بازدید کنید و از بهداشت در طبخ غذا مطمئن شوید.

قبل از صرف غذا، به‌خصوص غذاهای پروتئینی نظیر گوشت، مرغ و ماهی، مطمئن شوید که کاملاً مغذ پخت شده و نیمه‌خام باقی نمانده است. همچنین بهتر است از سفارش دادن انواع خورش‌ها (به دلیل احتمال مانده‌بودن آن‌ها)، کباب کوبیده و همبرگر (به دلیل استفاده‌ی برخی رستوران‌ها از گوشت‌چرخ‌کرده‌ی کهنه با کیفیت پایین) و صرف سبزیجات (به دلیل آلودگی‌های احتمالی) خودداری کنید.

مشکل بزرگ تعطیلات نوروز، خطر اضافه‌وزن است؛ مراقب چربی و کالری بالای غذاها باشید. اگر بیماری قلبی یا چربی خون بالا دارید، ممکن است صرف غذاهای سنگین برای شما مشکل ایجاد کند. بهتر است با صرف وعده‌های کم‌حجم با تعداد بیشتر در روز، تمام مزه‌های جدید مقصد خود را امتحان کنید تا این که از صبح تا شب چیزی نخورید و بخواهید در یک وعده همه را جبران کنید.

به مقدار کافی آب سالم بنوشید. از شیرهای آب عمومی استفاده نکنید و حتماً بطری‌های کوچک آب‌معدنی قابل حمل به همراه داشته باشید. اگر فرزند کوچکی دارید، به او نیز آب کافی و میوه‌ و سبزیجات ضدعفونی‌شده بدهید. نوشیدن مایعات سالم، علاوه بر این‌که در برابر مسمومیت‌ها از بدن محافظت می‌کند، مقدار آبی را که بدن در اثر فعالیت از دست‌ داده نیز جبران می‌کند. هنگام خرید مواد غذایی بسته‌بندی شده مثل آب‌معدنی، آب‌میوه و... به تاریخ تولید و انقضا، پروانه‌ی ساخت و سالم بودن بسته‌بندی آن دقت کنید.

قبل از ترک خانه، مطمئن شوید که تمام وسایل الکترونیکی غیرضروری خاموش هستند. بد نیست دوشاخه‌ی آن‌ها را از جریان برق خارج کنید؛ شیر اصلی گاز را قطع کنید و چک کنید که تمام شیرهای آب بسته باشد.


منبع: زورق

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: عالی

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید