تنگه چاهکوه، تجربه قدم زدن بر روی مریخ!

اشتراک گذاری از طریق تلگرام به اشتراک گذاری در تلگرام
با کلیک بر روی این دکمه، می توانید این مطلب را در تلگرام به دوستان و گروههای خود معرفی کنید.
گردآوری کننده گردآوری: احسان بلوریان، 1398/05/24

این دره شگفت انگیز، در دل کوه سنگی یکپارچه که به شکل ضربدر برش خورده قرار دارد. چاهکوه در ابتدا عریض و با دیواره های بلند در برابر دیدگان مخاطب ظاهر می شود،ولی به تدریج از عرض آن کاسته تا جایی که عبور از میان آن هیجان انگیز و دشوار می شود. گردشگران حرفه ای ارزش این سرزمین ناهموار را می دانند و برای رساندن خود به آنجا و دیدن شگفتی های آن زمان را هدر نمی دهند. پس برای داشتن سفری لذت بخش و منحصربفرد داخل سرزمین دره ها بشتابید.

 تنگه چاهکوه قشم

دلایل شتاب برای داشتن سفری لذت بخش در تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه در یکی از زیباترین جزایر ایران قرار دارد و در این سفر از دیدن جاذبه های بسیاری بهره مند خواهید شد.

این جاذبه طبیعی یکی از عجایب هفتگانه در جزیره زیبای قشم است.

این تنگه دارای صخره و ها و تندیس هایی است که به صورت طبیعی و بر اثر گذر زمان شکل گرفته اند و هر یک می توانند ساعت ها شما را به تماشای خود وا دارند.

اگر به شمارش ستارگان در شب علاقه دارید، تنگه چاهکوه می تواند چهره ی دیگری از آسمان شب را برایتان به نمایش بگذارد.

تنگه چاهکوه قشم

دره مقدس

قسمت شرقی جزیره قشم میزبان دره ای شگفت انگیز است که با نام تنگه چاهکوه شهرت دارد و با جلوه های خاص خود موجب حیرت بسیاری از بازدیدکنندگان خود می شود. همه ی عناصر طبیعی دست به دست هم داده اند تا طی سال ها این پدیده را شکل دهند و هنرمندی طبیعت را به نمایش بگذارند. دره ای به عمق ۱۰۰ متر که دنیای جدیدی را برایتان رقم میزند و گویی شما را به سرزمینی دیگر فرا می خواند. کافیست تا بخت با شما یار باشد و باران هم شروع به باریدن کند، آنگاه یکی از زیبا ترین تصاویر طبیعت ایران را مشاهده خواهید کرد.

تنگه چاهکوه قشم

به محض قرار گرفتن در ورودی دره، تندیسی طبیعی را خواهید دید که به سه سر نگهبان تنگه شهرت دارند. سپس به چهار چاه می رسید که توسط ساکنان در میان دره حفر شده اند تا بتوانند آب شیرین را در آن ذخیره کنند.

تنگه چاهکوه قشم

پس از گذر از کنار آنها، تندیس ها، حجم ها، کاسه ها و طاقچه ها بر دیواره دره به چشم می خورند. کم کم دیواره های عمودیِ نسبتا مرتفع، شما را از دنیای بیرون جدا می کنند و با اشکالی شگفت انگیز همچون شیارها و خطوط فرسایش موازی و عمیق و انواع حفره های نیمه کروی و بیضوی به استقبال شما می آیند. در قسمتهایی از دیواره صدفها نیز دیده می شوند و می توانند ردپایی از حضور آب دریا در گذشته باشند. جوی های سنگی در کف دره، بر اعجاز چاهکوه می افزایند و شما را محو تماشای زیبایی های این پدیده طبیعی می کنند.

تنگه چاهکوه قشم

اگر از علاقه مندان به سنگ نوردی هستید و با اصول اولیه ی این فعالیت آشنایی دارید، در سفر به چاهکوه لوازم خود را در کوله بارتان جای دهید تا تجربه ای متفاوت از سنگ نوردی را برای خود رقم بزنید. یادتان باشد که تنها با سنگ نوردی می توانید به برخی قسمت های هیجان انگیز دره دسترسی پیدا کنید.

تنگه چاهکوه قشم

درست است که با قرارگرفتن در تنگه چاهکوه، تنها قسمت کوچکی از آسمان را می توانید ببینید اما در شب همین تکه ی کوچک بسیار تماشایی می شود. درخشش ستارگان در شب جلوه ی خاصی به تنگه چاهکوه می دهد و وقتی از درون آن به آسمان نگاه می کنید چلچراغی را در بالای سرخود می بینید که شما را با خود به دنیایی دیگر می برد. اینجا تصویری دیگر از شب و ستارگانش را برایتان رقم می زند؛ تصویری که شاید هیچ کجای دیگر آن را نخواهید یافت.

اما به یاد داشته باشید به دلیل نبود امکانات و عدم پوشش دهی آنتن تلفن همراه در درون تنگه، لازم است تا همراهی راه بلد و آشنا به تنگه را با خود به همراه ببرید تا برایتان مشکلی پیش نیاید.

تنگه چاهکوه قشم

بهترین فصل سفر به این سرزمین شگفت انگیز

جزیره قشم یکی از مناطق گرمسیری ایران می باشد و توصیه می شود که در پاییز و زمستان و یا ایام نوروز به آنجا سفر کنید.

بهار و تابستان

در بهار و تابستان این جزیره آب و هوای گرمی دارد اما به دلیل اینکه دیواره های دره از تابش آفتاب به درون آن جلوگیری می کنند، گرما خیلی آزار دهده نخواهد بود اما در سایر نقاط جزیره گرما را حس خواهید کرد.

پاییز و زمستان

با کاهش دما در این دو فصل، هوای قشم مطبوع تر خواهد بود و امکان سفر را برای شما فراهم می کند.

تنگه چاهکوه قشم

محل اقامت در دره مقدس

اگر برای دیدن تنگه چاهکوه راهی قشم شدید می توانید از خانه های محلی و هتل ها برای اقامت استفاده نمایید.

تنگه چاهکوه قشم

راه دسترسی به سرزمین دره ها

تنگه چاهکوه در بخش شهاب از توابع شهرستان قشم می باشد و در کنار روستای چاهوی شرقی، در بخش غربی ساحل شمالی جزیره قشم واقع شده است. این تنگه شگفت انگیز ۷۰ کیلومتر با شهر قشم فاصله دارد.

برای رسیدن به این پدیده طبیعی از میدان درگهان قشم ، وارد جاده ی غربی شوید. بعد از طی ۲۰ کیلومتر به یک دو راهی موسوم به دو راهی دیرستان می‌رسید که باید راه مستقیم را انتخاب کنید. بعد از ۱۱ کیلومتر و رسیدن به یک میدان باید وارد اولین جاده سمت راست شوید. پس از ۳۹ کیلومتر قبل از آنکه به روستای چاهوی شرقی برسید، وارد راه سمت چپ شوید. بعد از حدود ۷/۱ کیلومتر تنگه چاهکوه را خواهید دید.

راه دسترسی به تنگه چاهکوه کاملا آسفالت شده و تنها دو کیلومتر پایانی آن همچنان خاکی است اما برای عبور و مرور ماشین مناسب می باشد.

دیدنی های اطراف

تنگ چاهکوه یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم به شمار می رود. در سفر به این جزیره می توانید از دیگر عجایب آن نیز دیدن نمایید:
* دره ستارگان قشم
* غار نمکدان
* دلفین های جزیره هنگام
* جزایر ناز
* جنگل دریایی حرا
* لاک پشت عقابی


منبع: برترین ها

میزان رضایت شما از این مطلب چیست؟
عالی خوب معمولی بد خیلی بد
میانگین نظرات تاکنون: خوب

اشتراک گذاری از طریق تلگرام این مطلب را با دوستان خود در تلگرام به اشتراک بگذارید !

مجله گردشگری جاکو
کانال تلگرام جاکو

صفحه اینستاگرام جاکو
آلمان - صفر تا صد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که ...
مکانها و فضاهای مسکونی خالی خود را (حتی یک اتاق)، بدون واسطه، حتی برای یک شب اجاره دهید. حتما به درآمد حاصل از آن فکر می کنید!
ثبت مکان در جاکو از شما، معرفی مشتری از ما

همین الان یک مورد ثبت کنید